پویش «احسان سلامت» در گلستان
پویش «احسان سلامت» در گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: ۳۹ قلم تجهیزات پزشکی اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تحویل دانشگاه علوم پزشکی گلستان شد. محمدمهدی سلمان زاده اظهارکرد: ۳۹ قلم از لوازم و تجهیزات درمانی ضدکرونایی از سوی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب «پویش مردمی احسان سلامت» به استان […]


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: ۳۹ قلم تجهیزات پزشکی اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تحویل دانشگاه علوم پزشکی گلستان شد.
محمدمهدی سلمان زاده اظهارکرد: ۳۹ قلم از لوازم و تجهیزات درمانی ضدکرونایی از سوی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب «پویش مردمی احسان سلامت» به استان گلستان اختصاص و در صبح امروز (دوشنبه) به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و هجمه های بیماری کرونا در جامعه، بنیاد احسان هم به فراخور سعی کرد تا بخشی از نیازهای درمانی بیمارستانهای استان را تامین و تحویل دهد.
وی بیان کرد: این اقلام شامل تعداد ۳۰ دستگاه کپسول ۵۰ کیلویی، دو دستگاه ونتیلاتور و هفت دستگاه بای پپ است که قرار است به بیمارستان های شهرهای گرگان، آق قلا و کردکوی انتقال تا مورد استفاده قرار گیرد.
سلمان زاده افزود: ارزش ریالی این اقلام تحویلی به نظام سلامت در این مرحله یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم با عنایت به خداوند متعال این بیماری هرچه زودتر در سراسر جهان مردم از شرش رهایی یابند و در صورت ادامه این رویه همانند دوره های قبلی این احسان و کمک های مومنانه همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: در اجرای منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مشارکت و مساعدت دستگاه‌ها و نهادهای کشور با سازمان نظام سلامت، بنیاد احسان پنج مرحله رزمایش همدلی و احسان را در استان برگزار کرد که فاز اول رزمایش احسان، مرحله ششمین توزیع بسته های معیشتی و بسته های لوازم التحریر در قالب «مشق احسان» عنقریبا توزیع خواهد شد.

مردم در تزریق واکسن‌ها تعلل نکنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارداشت: در موج پنجم کرونا وضعیت کرمان به یکباره بحرانی شد و با تلاش کادر درمان تا حدودی وضعیت ثابت مانده است اما مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر وضعیت شکننده فعلی را کاهش دهند.
حمیدرضا رشیدی نژاد با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌ها گفت: هم اکنون مهمترین مشکل تجمع‌ها هستند زیرا گونه جدید به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از فرد مبتلا به افراد سالم شیوع می‌یابد.
وی ادامه داد: تجمع‌های خانوادگی یکی از مهمترین کانون‌های بیماری هستند و از مسئولان ادارات نیز می‌خواهیم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که هیچ گونه تجمیعی در ادارات مختلف روی ندهد.
وی همچنین از فعالان صنوف هم خواست مثل گذشته همکاری لازم را داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
تجمع‌های خانوادگی یکی از مهمترین کانون‌های بیماری هستند و از مسئولان ادارات نیز می‌خواهیم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که هیچ گونه تجمیعی در ادارات مختلف روی ندهد
رشیدی نژاد با اشاره به روند واکسیناسیون گفت: از مردم می‌خواهیم در اسرع وقت هر نوع واکسنی که در مراکز موجود بود را تزریق کنند و در انتظار واکسن‌های دیگر نمانند.
وی گفت: واکسن می‌توان خطر فوتی را به شدت کاهش دهد و تعلل در تزریق واکسن می‌تواند ریسک بسیار بالایی باشد.
وی گفت: تعداد افراد بستری در دو روز گذشته به صورت موقت اندکی کاهش داشته است اما فوتی‌ها روند افزایشی دارد.
عدم رعایت پروتکل‌ها که بر اثر عادی سازی شرایط از سوی مسئولان و الگوبرداری از سوی مردم روی می‌دهد می‌تواند وضعیت شکننده کرمان را به سمت بحرانی‌تر شدن اوضاع سوق دهد به همین دلیل باید حساسیت‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

جاده سیروان- بدره آماده بهره برداری است
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: جاده سیروان- بدره آماده بهره برداری است و تا ۲ هفته آینده تکمیل می شود.
عبدالله بهادری اظهار کرد: جاده سیروان- بدره یکی از پروژه‌های ارتباطی استان است که حدود ۱۶ سال پیش کلنگ آن به زمین زده شده است.
وی افزود: کل این واریانت حدود ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن قبلاً عملیات آن انجام گرفته و هفت کیلومتر عملیات آن در مرحله نهایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: پیش بینی می‌شود این پروژه که از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است حداکثر ظرف مدت دو هفته آینده به بهره برداری برسد.
بهادری اضافه کرد: اعتباری که برای این پروژه تاکنون هزینه شده بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: بهره برداری از این پروژه مهم و عظیم می‌تواند استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان را به هم متصل و باعث توسعه همه جانبه استان شود.