حمل و نقل، برقی، بایدها و سیاست‌ها
حمل و نقل، برقی، بایدها و سیاست‌ها
ترویج حمل و نقل فراگیر هزینه‌های چرخه عمر برخی از انواع وسایل نقلیه برقی پایین تر از هزینه‌های مرتبط با گزینه‌های متداول است.

علاوه براین با گسترش بکارگیری وسایل نقلیه برقی دو چرخ و سه چرخ مقرون به صرفه میزان دسترسی اقشار کم درآمد به حمل و نقل نیز افزایش خواهد یافت. خودروی برقی دو و سه چرخ در حال حاضر در بسیاری از بازارهای کم درآمد برای حمل و نقل مردم و کالا از محبوبیت برخوردار است. در مناطق روستایی موتورسیکلتهای برقی ارزان قیمت همراه با با سیستمهای فتوولتائیک ،خورشیدی وابستگی به بنزین گران قیمت را کاهش می‌دهد و دسترسی به بازارها و سایر فرصتها را تسهیل می‌کند همچنانکه وسایل نقلیه برقی به سمت برابری هزینه سرمایه با همتایان مرسوم خود حرکت میکنند این مزایا برجسته ترخواهد شد.
بهبود کیفیت هوا بدتر شدن کیفیت هوا به عنوان یک مشکل جدی بهداشتی در بسیاری از شهرهای بزرگ مسئول مرگ سالانه حدود ۷ میلیون نفر در سطح جهان است گذار به وسایل نقلیه سواری برقی از انتشار زیانبارترین ذرات به میزان ضریبی از مسافت طی شده توسط یک وسیله نقلیه در هر کیلومتر جلوگیری می‌کند
بهبود امنیت انرژی بسیاری از کشورها برای تامین سوخت خودروهای بنزینی و دیزلی همچنان به محصولات نفتی وارداتی متکی هستند واردات سوخت نه تنها مستلزم صرف سهم قابل توجهی از ارز خارجی است بلکه اغلب تراز پرداختها را در برابر شوکهای قیمت نفت آسیب پذیر می سازد. به میزانی که کشورها از انرژیهای تجدیدپذیر یا حتی سوختهای فسیلی، بومی برق تولید میکنند معرفی خودروی برقی می‌تواند مزایای قابل توجهی را از حیث امنیت انرژی و انعطاف پذیری کلان اقتصادی مرتبط با آن به ارمغان آورد به عنوان مثال کشورهایی مانند اتیوپی و نپال که وارد کننده سوخت های فسیلی هستند
تقریباً به طور کامل می‌توانند از نیروگاههای آبی بومی برق تولید کنند و با گذار به خودروی برقی وابستگی خود به نفت را کاهش دهند. همه گیر نمودن توسعه صنایع کارخانه ای خودروهای برقی ساخت وسایل نقلیه موتوری بر اساس موتورهای احتراق داخلی نسبتاً پیچیده بوده و لذا در سطح جهان گسترده نیست بطوریکه تنها پنج کشور ۶۰ درصد از تولید جهانی را در اختیار دارند. اگرچه ساخت باتری برای وسایل نقلیه برقی نیز در سطح جهانی بسیار متمرکز است اما به واسطه سهولت و عدم پیچیدگی ساخت وسایل نقلیه برقی و همچنین تجاری سازی قابل توجه بسیاری از قطعات کلیدی امکان تولید داخلی یا حداقل مونتاژ آن در بسیاری از LMICها وجود دارد دلالت اولیه این امر ظهور استارتاپ های نوآوری است که در کنیا، رواندا و اوگاندا
جایگزین های مقرون به صرفه برای دو چرخهای برقی عرضه کرده و در حال کاوش گزینه‌های کم هزینه برای اتوبوسها و کامیونهای برقی هستند.