جنگ، صلح است!!!
جنگ، صلح است!!!
حقیقت این است که هر فرد آگاهی در هر کشوری از ایران و عراق تا لبنان و فلسطین می‌داند برای حرکت به سمت توسعه کشور، از حرکت به سمت جنگ و تنش باید پرهیز کرد و اساساً «امنیت»، نخستین زیرساخت برای اجرای هر برنامه توسعه‌محوری است.

گروه سیاسی جمله – حقیقت این است که هر فرد آگاهی در هر کشوری از ایران و عراق تا لبنان و فلسطین می‌داند برای حرکت به سمت توسعه کشور، از حرکت به سمت جنگ و تنش باید پرهیز کرد و اساساً «امنیت»، نخستین زیرساخت برای اجرای هر برنامه توسعه‌محوری است.
آمریکا از جنگ جهانی دوم که پایش بیشتر به معادلات جهانی باز شد به این‌سو در مناطق مختلف جهان حضور نظامی دارد و جنگ و درگیری ایجاد می‌کند و به خاک کشورهای زیادی از ویتنام در جنوب شرق آسیا تا پاناما در آمریکای مرکزی و دو دهه اخیر عراق و افغانستان تجاوز کرده و بی‌گناهان و غیرنظامیان و همچنین افراد مسلحی که تلاش داشتند متجاوز را از خاک خود بیرون کنند، به خون کشید و در توجیه این اقدامات، خود را طرفدار صلح جهانی و مخالفان خود را تروریست معرفی کرد و ذهن ما را به مطلبی از کتاب «۱۹۸۴» اثر «جورج اوروِل» می‌برد که دستگاه تبلیغاتی چند شعار را برجسته کرده بود ازجمله این‌که «جنگ، صلح است».
ماجرای تقابل این کشور با گروه‌های مقاومت در عراق هم مدل به‌روزشده همان نگاه استکباری و ادامه سلطه‌گری است که از دولت مرکزی این کشور، مجوز گرفته است که در خاک این کشور پایگاه نظامی داشته باشد، پایگاهی که هیچ خیر و منفعتی برای مردم عراق و حتی ارتش رسمی این کشور ندارد و تنها برای حفاظت از امنیت اسراییل و برخی اقدامات جاسوسی فعالیت دارند.
برخورد یک پهپادی انتحاری که گفته شده از سوی گروه‌های مقاومت در عراق هدایت می‌شد به پایگاه موسوم به برج ۲۲ در مرز اردن و سوریه آخرین نمونه‌های مقاومت در برابر این نگاه و نگرش بود که چند کشته و مجروح برجای گذاشت و واشنگتن، بنای تهدید و حکایات تکراری را گذاشت که گروه‌های تروریستی دست به این اقدام زدند و به‌زودی پاسخ آنان را خواهد داد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با طرح این ادعا که «مقاومت اسلامی عراق» مسئول حمله به پایگاه ماست، زبان به تهدید گشود و گفت: فقط به این دلیل که در ۴۸ ساعت گذشته چیزی ندیده‌اید به این معنی نیست که چیزی نخواهید دید و اولین چیزی که خواهید دید، آخرین آن نخواهد بود.
«جان کربی» گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که مقاومت اسلامی عراق مسئول حمله روز یکشنبه به یک پایگاه آمریکا در اردن بوده است و تکرار کرد که پاسخ آمریکا در زمان و به نحوی که خود انتخاب می‌کند داده خواهد شد.
البته پیش از «جان کربی»، «جو بایدن» گفته بود که خواهان گسترش جنگی وسیع‌تر در خاورمیانه نیست و همه می‌دانند منظورش از «جنگی وسیع‌تر» کشاندن دامنه درگیری نظامی به داخل خاک ایران با این اتهام است که گروه‌های مقاومت عراق توسط ایران تجهیز می‌شوند و حتی از تهران دستور می‌گیرند آن هم در شرایطی که ایران داشتن هرگونه نقشی در این حمله و همچنین «طوفان‌الاقصی» را رد کرده است.
نکته مهمی که واشنگتن توجهی به آن ندارد این است که هر زمانی که وارد خاک کشوری شد، گروه‌های مقاومت مردمی علیه وی شکل گرفت و همواره تلفات زیادی از نیروها و لجستیک در حملات این گروه‌ها به ارتش آمریکا وارد شد و آمریکا به جای این‌که به تجاوز خود خاتمه دهد تلاش کرد این افراد و گروه‌ها را تروریست بنامد.
اگر این افراد تروریست بودند چرا قبل ازین‌که آمریکا به خاک سرزمین آنان تجاوز کند، اقدامی نظامی علیه آمریکا نداشتند ؟ چرا اصرار دارند نام روحیه وطن‌پرستی و استقلال‌خواهیِ ملت‌ها را که اتفاقاً مقدس است، با القاب و عناوین سیاه، لکه‌دار کنند ؟ مگر غیر این بود که زمانی که ارتش آلمان نازی به برخی کشورهای اروپایی حمله و این سرزمین‌ها را اشغال کرده بود، مبارزان مردمی، «ارتش سِرّی» شکل دادند و با اشغالگران نازی وارد فاز نظامی شدند و در همین هالیوود، فیلم‌های بسیاری در تجلیل و تمجید از این اقدامات ساخته شد و سازندگانش جایزه
اسکار گرفتند ؟
امروز هم که آمریکا تهدید به حمله کرده است، باید در انتظار حملات متقابل هم باشد و این نکته روشن و بدیهی را انکار نکند که آن کسی که در جای خود قرار ندارد، نه این گروه‌های مقاومت که پایگاه‌های نظامی ارتش آمریکا هستند که دو هزار کیلومتر از جایی که باید باشند، قرار گرفتند.
موضوع هم سر «کتائب حزب‌الله» و «حَشد الشَعبی» و «نُجَبا» نیست، موضوع این است که اگر آمریکا توانی داشته باشد و همه این گروه‌ها را در عراق نابود کند، باز هم گروه‌هایی با نام و عنوان جدید اما با همین راهبرد مبارزه و مقاومت ایجاد خواهند شد و همین برنامه‌ها را اجرا می‌کنند چون اساساً نارضایتی از حضور نظامی آمریکا در عراق، ریشه در احساسات ملی‌گرایانه عراق و هر کشور دیگری دارد.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس سیاسی