هیچ هنری در خلا تولید نمی‌شود، رویش نیاز به خاک دارد و خاک تاریخ یک کشور است، خاک ایران حاصلخیز است و روایتگران تصویری ما موفقیتشان را مرهون این فضا و زیست بوم تمدنی و فرهنگی و هنری هستند. دبیر کمیسیون ملی یونسکو با بیان این مطلب گفت: باید از توجهی که امروز به میراث […]

هیچ هنری در خلا تولید نمی‌شود، رویش نیاز به خاک دارد و خاک تاریخ یک کشور است، خاک ایران حاصلخیز است و روایتگران تصویری ما موفقیتشان را مرهون این فضا و زیست بوم تمدنی و فرهنگی و هنری هستند.
دبیر کمیسیون ملی یونسکو با بیان این مطلب گفت: باید از توجهی که امروز به میراث دیداری و شنیداری شده خوشحال باشیم زیرا ما ایرانی ها سهم بسیار درخشانی در میراث دیداری و شنیداری جهان داریم و در منطقه نیز بدون تردید حرف اول را در این زمینه می‌زنیم.
حجت الله ایوبی در توضیح اهمیت تصویر، عنوان کرد: نقاشی در دورانی تنهایی بار رسانه را به دوش می‌کشید در بسیاری از دربارهای پادشاهان نقاشانی در خدمت داشتند تا فتوحات و پیروزی‌های خود را به تصویر بکشند و فتوحات دوران زندگی خود را ثبت کنند، نقاشی هم هنر بود و هم رسانه.
وی گفت: پس از رواج عکاسی، عکس جای نقاشی را در رسانه گرفت و به تدریج عکاسی از صنعت به یک هنر تبدیل شد و امروز این اتفاق در فضای مجازی افتاده است. عکس به عنوان یک رسانه در فضای مجازی مطرح است و امروز بسیاری از پیام‌های ما در دنیا از طریق عکس و تصویر منتقل می‌شود، امروز در دنیا جنگ اصلی جنگ تصویر است.
ایوبی گفت: امروز کشورهایی که بتوانند از خودشان تصویر بهتری در جهان ارائه دهند موفق‌تر هستند. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خوشبختانه عکاسان و تصویرگران فوق العاده‌ای داریم و در عکاسی – این هنر مدرن- جزو سرآمدان در منطقه هستند، حرفی برای گفتن دارند و با میراثی کهن و ارزشمند می‌درخشند.
ایوبی افزود: درسال ۱۳۳۳ اولین جشنواره فیلم در ایران برگزار و در سال ۱۳۰۹ اولین فیلم در ایران ساخته شد. امروز ما در سینما دوش به دوش و همگام با جهان پیش آمده‌ایم.
وی گفت: در سال حدود ۱۵۰ فیلم سینمایی می‌سازیم و سینمای ایران در دنیا شناخته شده است، سالهاست در فیلم کوتاه و مستند فیلمسازان و مساندسازان ما در حال فعالیت هستند و گنجینه با ارزشی در کشور از عکس، تصویر و فیلم‌های مستند وجود دارد.

 

رستورانی ساخته شده از استخوان‌

دکور اصلی و مجسمه‌های داخل رستوران «اوئسو» در مکزیک، به معنای «استخوان»، با عناصر اسکلت و استخوان ساخته شده است.
ایگناسیو کادنا طراحی جالب و شبح‌وار این رستوران را بر عهده داشته است. طراحی این بنا شامل هزاران استخوان واقعی و مصنوعی حیوانات، در داخل ساختمانی نونما شده از دهه ۱۹۴۰ می‌شود. این استخوان‌ها شامل جمجمه، فک و ستون فقرات و دیگر اسکلت‌ها می‌شود که به صورت تزئینی در قفسه و تابلوها استفاده شده است. اما هیچ کدام از این استخوان‌ها، استخوان انسان نیستند.