جیپ پس از مدت ها انتظار، تصاویر وانت خود با نام گلادیاتور را منتشر کرد. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد نسخه ای پیکاپ از جیپ رانگلر محسوب می شود. جیپ گلادیاتور نام خود را از یکی از مدل های جیپ که در سال ۱۹۶۰ تولید می شد گرفته و در […]

جیپ پس از مدت ها انتظار، تصاویر وانت خود با نام گلادیاتور را منتشر کرد. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد نسخه ای پیکاپ از جیپ رانگلر محسوب می شود.
جیپ گلادیاتور نام خود را از یکی از مدل های جیپ که در سال ۱۹۶۰ تولید می شد گرفته و در سال ۲۰۰۵ نیز جیپ نسخه ای کانسپت از این خودرو را رونمایی کرده بود. جیپ این خودرو را تواناترین محصول در کلاس وانت های سایز متوسط می داند.
طراحی جیپ گلادیاتور شباهت زیادی با مدل رانگلر دارد اما طول آن بسیار بیشتر بوده و جای بار بزرگی با طول ۱۵۲۴ میلیمتر دارد. در این جای بار قلاب هایی برای مهار کردن بار و خروجی برق نیز پیش بینی شده اند. جیپ گلادیاتور از یک سپر عقب تقویت شده‌ی محکم بهره می برد که قلاب یدک کشی را نیز درون خود جای داده است. درب جای بار نیز جدید است و لاستیک زاپاس هم در در زیر خودرو نصب شده. جیپ، سقف قابل برداشتن رانگلر را در این مدل نیز حفظ کرده و قابلیت جالبی است و همین امکان سبب شده تا گروه فیات کرایسلر، گلادیاتور را تنها پیکاپ روباز ۴×۴ بازار بداند. با توجه به اینکه درهای گلادیاتور نیز همانند رانگلر به راحتی جدا می شوند خریدار می تواند ترکیب های مختلفی را با سقف و درها برای خودروی خود ایجاد کند.
موتورهای گلادیاتور نیز از رانگلر به ارث رسیده اند اما متاسفانه از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دیگر خبری نیست. مدل پایه به یک موتور بنزینی ۳٫۶ لیتری V6 مجهز شده که می تواند ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور تولید کند و با گیربکس ۶ دنده دستی و یا ۸ دنده اتوماتیک قابل سفارش است.
یک موتور V6 سری EcoDiesel هم از سال ۲۰۲۰ قابل انتخاب خواهد بود که ۳ لیتر حجم داشته و می تواند ۲۶۳ اسب بخار قدرت و ۵۹۸ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این مدل تنها با گیربکس اتوماتیک قابل انتخاب است.
در خصوص توانایی های آفرودی، گلادیاتور، به سیستم چهارچرخ محرک، قفل دیفرانسیل جلو و عقب، دیفرانسیل لغزش محدود و تایر های ۳۳ اینچی مجهز است. جیپ گلادیاتور در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به طور رسمی رونمایی خواهد شد و از سال آینده وارد بازار می شود.