رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای حج تمتع ۹۸ میانگین سنی زائران امسال حج را اعلام کرد. محمدتقی حلی‌ساز گفت: نخستین گروه از تیم‌های پزشکی و درمانی ما با شماری از پرسنل حج به عربستان اعزام شدند و دو گروه دیگر […]

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای حج تمتع ۹۸ میانگین سنی زائران امسال حج را اعلام کرد. محمدتقی حلی‌ساز گفت: نخستین گروه از تیم‌های پزشکی و درمانی ما با شماری از پرسنل حج به عربستان اعزام شدند و دو گروه دیگر نیز در تاریخ‌های ۱۶ و ۲۰ تیرماه اعزام شدند و خواهند شد. وی درباره میانگین سنی حجاج نیز گفت: میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است. حدود ۸۰۰۰ زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و ۱۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند.به گفته وی حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن داشتند. حلی‌ساز ادامه داد: در همین راستا نیز زائران باید توجه داشته باشند که با توجه به گرمای هوا و شرایط موجود بیشتر مراقب خود بوده و به توصیه‌ها و هشدارهای کاروان‌ها توجه کنند.

 

آغاز دوره‌های آموزشی مرتبط با جذب گردشگران چینی از اول مرداد

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری گفت: دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوع جذب گردشگران چینی که در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته، از اول مرداد ماه آغاز می‌شود. زاهد شفیعی، گفت: با توجه به اینکه استراتژی جدید سازمان نفوذ به بازارهای نوظهور گردشگری است، اداره کل آموزش و مطالعات گردشگری دوره های آموزشی را برای فعالان گردشگری در دستور کار قرار داده است. دوره های آموزشی آشنایی با روحیات و خلقیات گردشگران چینی، الگوهای مسافرت گردشگران چینی، نرخ‌دهی ونحوه تعامل مالی با شرکت‌های تورفرست چینی، اشتراکات وارتباطات تمدنی و روابط چین و ایران در طول تاریخ، “رویدادها و نمایشگاه‌های مهم گردشگری چین ونحوه شرکت در آنها و نحوه تعامل با آژانس‌داران وراهنمایان چینی برخی از سرفصل‌های این بسته آموزشی تخصصی هستند.وی ادامه داد: این دوره های آموزشی از اول مرداد ماه آغاز می شود و افرادی که می خواهند در حوزه گردشگری و بازار چین فعال باشند می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

لغو مجوز و تعلیق ۳۵ دفتر و شرکت گردشگری

طی ۳ ماه نخست سال جاری ۲۷ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در تهران لغو مجوز و ۸ دفتر تعلیق شدند. جانشین معاونت گردشگری استان تهران با اعلام این خبر گفت: طی ۳ ماه نخست سال ۹۸ به بیش از ۳۷۹ شکایت رسیدگی و در نهایت ۱۱۴ نامه اخطار صادر شد که تعداد شکایات و اخطارها در اردیبهشت ماه بیشترین آمار را به خود اختصاص داد چنانکه در این ماه به ۱۸۱ شکایت رسیدگی و ۷۴ نامه اخطار صادر شد.به گفته رحیم عنبر، ملاک بررسی، شکایات مسافران از نحوه و میزان خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که بر اساس مفاد و تعهدات اعلام شده در قرارداد فی مابین مسافر و آژانس خدمات مسافرتی در نظر گرفته می‌شود که پس از مطالعه دقیق مفاد قرارداد و آگاهی از شرایط سفر، آن را امضا کرده و نسبت به اخذ یک نسخه از قرارداد تنظیمی که دارای امضا و مهر دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری باشد، اقدام کنند.