مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، غار کتلهخور تا دو هفته تعطیل است. امیر ارجمند (مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان) اظهار کرد: با توجه به بازدید زیاد علاقهمندان از این موزه و به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به علت شیوع کرونا ویروس از […]
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، غار کتلهخور تا دو هفته تعطیل است.
امیر ارجمند (مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان) اظهار کرد: با توجه به بازدید زیاد علاقهمندان از این موزه و به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به علت شیوع کرونا ویروس از غار کتلهخور تا دو هفته آینده انجام نمیشود. ارجمند گفت: از ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ هیچ گردشگری در ویلاهای اقامتی غار کتلهخور و روستای گرماب پذیرش نشده و تا مساعد نشدن شرایط از لحاظ حفظ سلامت همشهریان و مسافران این امکان وجود نخواهد داشت. و ادامه داد: همچنین غارها دارای محیط سرد و مرطوب هستند و با توجه به اینکه ویروس کرونا در محیط سرد عمر و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین وجود خفاشها، حضور گردشگران و غارنوردان در غارها میتواند به شیوع یا تداوم ویروس کرونا در دورههای بعد کمک کند. از گردشگران و هماستانیها درخواست میشود تا اطلاع ثانوی برای بازدید از این مجموعه گردشگری به کتلهخور سفر نکنند. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان افزود: برای مقابله ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار گرفته است و تمامی مجموعهها و اماکن گردشگری هر روز ضدعفونی میشوند و مورد بازرسی قرار میگیرند. این اقدامات در راستای حفاظت از سلامت شهروندان صورت گرفته است.
گالری «نارنجستان»
نخستین کوچه گالری ایران در گذر تاریخی نارنجستان قوام شیراز با حمایت شهرداری شیراز و نقاشیهای دیواری عادل یزدی، هنرمند نقاش و مجسمه ساز و دیگر نقاشان اجرا شده است. داستانهای عروسی درخت نارنج و رد شدن سیاوش از آتش تصاویری است که روی کالبد بافت تاریخی گذر نارنجستان قوام نقش بسته است. نقاشیها با محوریت داستانهایی است که در این فضا وجود داشته و هدف اصلی این است که وقتی گردشگران از این گذر تاریخی عبور میکنند برای دقایقی مقابل این آثار بایستند، عکس بگیرند و برایشان جذابیت داشته باشد. به دلیلی که در بافت تاریخی نمیتوان ساختمانهای مدرن و آپارتمان ساخته شود، این رویدادهای محتوایی موجب میشود چنین گذرها و کوچههایی به گالری تبدیل شوند. این کوچه گالری تلفیقی از هنر، محتوا، تاریخ و گذشته مقابل مدرنیتهای که شهر شیراز را فرا گرفته است.