تسهیلات متقاضیان وام ازدواج تا هفته آینده پرداخت می‌شود
تسهیلات متقاضیان وام ازدواج تا هفته آینده پرداخت می‌شود

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در توئیتی با هشتک هفته دولت گفت: زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌ و پرونده آنان تا ۲۹ مرداد تکمیل شده است، تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت می‌کنند. وحید یامین‌پور در این توئیت تصریح کرد: «بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، زوج‌هایی که در […]

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در توئیتی با هشتک هفته دولت گفت: زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌ و پرونده آنان تا ۲۹ مرداد تکمیل شده است، تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.
وحید یامین‌پور در این توئیت تصریح کرد: «بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آنها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت
خواهند کرد.»
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ۲۷ مردادماه نیز در دومین جلسه شورای ‌عالی جوانان گفت: براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.
آیین‌نامه استفاده از امکانات دستگاه‌ها تا ۳ ماه آینده به کمیته ساماندهی ازدواج جوانان در سراسر کشور ابلاغ و سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که متقاضیان با مراجعه به این سامانه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
براساس مصوبه شورای عالی جوانان همچنین زمان ارجاع متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج ۱۵ روز و زمان پرداخت وام ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده تعیین شد. براساس این مصوبه، وام ازدواج به زوج‌های جوان فقط با یک ضامن پرداخت می‌شود و بانک مرکزی موظف است بر اجرای این مصوبه نظارت کند.

پلیس فتا:
پیامک جعلی ثنا همچنان قربانی می‌گیرد
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری عامل کلاهبرداری با ترفند ارسال پیامک جعلی ثنا، خبر داد.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با وصول مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه شاکیان پرونده از طریق پیامک جعلی در دام مجرمین سایبری گرفتار شده‌اند، موضوع به لحاظ حساسیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
سرهنگ اکبر نصرتی ادامه داد: در این ترفند فرد یا افراد خاطی با ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی، کابران را فریب داده و با وادار نمودن آنان به کلیک بر روی لینک موجود در متن پیامک جهت مشاهده ابلاغیه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
این مقام مسئول گفت: به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه و افزایش تعداد قربانیان، موضوع پیگیری و با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم، در یکی از شهرستان‌ها دستگیر و تحویل مقامات
قضایی شد.
وی افزود: متهم پرونده با فریب اعضای خانواده خود و با استفاده از تلفن همراه آنان، پیامک‌هایی را با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به دیگران ارسال کرده که از این طریق توانسته بود به اطلاعات حساب بانکی ۱۱۱ نفر از شهروندان دسترسی یابد.
سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه پیامک اصلی سامانه ثنا از سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود، به شهروندان هشدارداد: جهت پیشگیری از گرفتاری در دام افراد کلاهبردار، به هیچ عنوان به پیامک‌های ارسالی از منابع ناشناس توجهی نکرده و از کلیک بر روی لینک‌ها خودداری کنند.

افزایش سواد اقتصادی معلمان و دانش آموزان بر مبنای یک برنامه مشترک
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: افزایش سواد اقتصادی معلمان و دانش آموزان، بر مبنای یک برنامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و اقتصاد و دارایی صورت می‌گیرد. سید احسان خاندوزی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه خود در یک خانواده فرهنگی رشد یافته افتخار خود را نیز معلمی دانست و گفت: این اجلاس فرصت مغتنمی برای طرح موضوعات و مسائل مهم پیش روی
کشور است.
وی افزود: اگر چشم انداز دوره جدید انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، حرکت در مسیر هفت گام مطرح شده در این بیانیه باشد که مسیر بلند مدت و نقشه راه حرکت نظام را تعیین می کند، بنابراین باید نهال این چشم انداز در نهادی کاشته شود که ارزش ها و رفتارهای بلندمدت جامعه را با انسان سازی به عنوان زیرساخت کشور متحمل می شود و آن نهاد قطعا آموزش
و پرورش است.
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه، برای تربیت اقتصاد دانی که بتواند مسائل موجود اقتصادی را با نگرش انقلاب اسلامی تحلیل و حل کند، نیازمند تربیت و توانمندسازی در این زمینه هستیم تا مطابق با اقتضاعات و موضوعات جدید به روز رسانی و توانمندسازی شود.
خاندوزی با تاکید بر اینکه خروجی نظام تعلیم و تربیت باید از لحاظ تحلیلی، درحد تراز بینشی و مسئولیت پذیری برای حل و فصل مشکلات کشور باشد باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، نیازمند تعامل بیشتر با آموزش و پرورش هستیم و اولین گام آن حرکت به سوی مساله محوری است. نظام تعلیمی ما باید به گونه ای باشد که مجموعه ای از توانمندی‌ها را برای دانش آموزان
مهیا کند.