۱۲ کشتی تازه نفس به مرور وارد ناوگان حمل بار دریای خزر می‌شوند
۱۲ کشتی تازه نفس به مرور وارد ناوگان حمل بار دریای خزر می‌شوند

در راستای اجرای سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط تجاری با همسایگان به ویژه کشور‌های حاشیه دریای خزر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر توسعه، به روزرسانی و افزایش ظرفیت‌های بندر سالیانکا در آستراخان روسیه، نسبت به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در این بندر راهبردی نموده است. به گزارش روابط عمومی گروه […]

در راستای اجرای سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط تجاری با همسایگان به ویژه کشور‌های حاشیه دریای خزر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر توسعه، به روزرسانی و افزایش ظرفیت‌های بندر سالیانکا در آستراخان روسیه، نسبت به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در این بندر راهبردی نموده است.
به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به موازات، این شرکت علاوه بر ایجاد کارگروه ویژه حضور در سایر بنادر و اجاره امکانات مورد نیاز، خطوط منظم کشتیرانی را مطابق با تفاهمنامه منعقد شده با سازمان توسعه تجارت میان بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه، قزاقستان و آذربایجان راه‌اندازی کرده است. بر این اساس سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰ میلیون دلاری بابت توسعه ناوگان شمالی کشور در دستور کار قرار گرفته است که بر مبنای آن، خرید یک فروند شناور جنرال کارگو به ظرفیت ۷۲۰۰تُن در آستراخان صورت گرفته که حداکثر در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به ناوگان حمل بار خزر اضافه خواهد شد.
به موازات قرارداد ساخت دو فروند شناور رو- رو با قابلیت حمل کانتینر و دو فروند شناور جنرال کارگو ۳۵۰۰ تنی با قابلیت حمل کانتینر نیز به سازندگان داخلی سفارش داده شده تا بتوان طی سالهای پیشِ‌رو، ظرفیت حمل بار به کشور‌های شمالی حاشیه دریای خزر را در سطح مناسبی افزایش داد.
بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در نظر است ظرفیت حمل کانتینری در دریای خزر به حداقل ۱۰۰ هزار TEU افزایش یابد.