صفری، مدیرعامل راه آهن شمالغرب کشور گفت: ارزش روز پروژه دوخطه کردن راهآهن زنجان – قزوین بیش از دو هزار میلیارد تومان است و بهرهبرداری از آن ترافیک را تا ۷۰ درصد کاهش میدهد. منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار بازار به پروژه راه اهن زنجان به قزوین اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبار ۸۰۰میلیارد تومانی […]
صفری، مدیرعامل راه آهن شمالغرب کشور گفت: ارزش روز پروژه دوخطه کردن راهآهن زنجان – قزوین بیش از دو هزار میلیارد تومان است و بهرهبرداری از آن ترافیک را تا ۷۰ درصد کاهش میدهد.
منوچهر صفری در گفتگو با خبرنگار بازار به پروژه راه اهن زنجان به قزوین اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبار ۸۰۰میلیارد تومانی سفر رئیس جمهوری برای تسریع پروژه تخصیص یافته که برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.
وی بیان داشت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعتبار قابل توجهی برای پروژه ۲ خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین مصوب شد که باید ظرف سه سال (تا سال ۱۴۰۲) تخصیص یابد ئ راه آهن کشور نیز بخش عمده از سهم ۱۵۰ میلیارد تومانی خود شامل ۱۳۴ میلیارد تومان را پرداخت کرده است.مدیرعامل راه آهن شمالغرب کشور، افزود: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در چهار قطعه در دست اجرا و تکمیل است.
صفری تاکید کرد: ۹۰ درصد عملیات اجرایی این طرح به ویژه در برش استانی به اتمام رسیده و ۱۰ درصد آن باقی مانده و وجود معضلات اجتماعی محدوده تاکستان به میزان ۱۱ کیلومتر از مشکلات مهم اجرای این طرح است که استاندار زنجان پیگیر رفع این موضوع هستند.
وی افزود: ارزش روز پروژه دوخطه کردن راهآهن زنجان – قزوین بیش از دو هزار میلیارد تومان است و بهرهبرداری از آن ترافیک را تا ۷۰ درصد و سرعت سیر قطارها را تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد و برخی از قطعات و بلاکهای این محور و کارهای تکمیلی از قبیل بالاست ریزی و انجام عملیات زیرکوبی آن انجام گرفته است، ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان هزینه شده است.