شایعه‌سازان، هم‌تراز جنگ‌افروزان!
شایعه‌سازان، هم‌تراز جنگ‌افروزان!
پس از پاسخ شگفت‌انگیز، مقتدرانه و بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران به شیطنت‌ها و شرارت‌های مداوم رژیم غاصب صهیونیستی بالاخص حمله به کنسولگری ایران در دمشق، رسانه‌های سراسر جهان واکنش‎های متعددی ننسبت به این اتفاق داشتند.

اکثریت این رسانه‌ها ضمن اقرار به بی‌نظیر بودن پاسخ ایران، عملیات «وعده صادق» را تحسین کرده یا در مواردی محکوم کرده‌اند. همچنین حدس و گمان‌هایی در خصوص واکنش رژیم اشغالگر مطرح است که بر اساس نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد و اخباری که از جلسات «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم غاصب با کابینه جنگ خود دست به دست می‌شود استنباط شده است. این تمام چیزی است که اتفاق افتاده است و حتی یک کلمه خارج‌تر از این، مطرح کردن گمانه‌زنی‌هایی است که از حیث به دنبال داشتن اثرات مخرب، به اندازه جنگ‌افروزی اشتباه است. برای اثبات این ادعا کافی است تنها نگاهی گذرا به کانال‌های فضای مجازی داشته باشیم. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا جمع کردن تنها چند دنبال کننده بیشتر به فرض جذب تبلیغات و کسب درآمد، ارزش این همه شایعه‌پراکنی پر از استرس و غیر انسانی را دارد؟! این شایعات در حدود ازدواج بازیگر x یا طلاق خواننده  y نیست که صد البته آن دست شایعات نیز چه بر اساس اخلاق و چه بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، بسیار ناپسند و نکوهیده است؛ اما کسی که در شرایط حساس کنونی، پیرو تنش ایران و اسرائیل تیترهای غیر واقعی می‌زند، نمی‌داند به شکل غیر مستقیم حتی در حال بازی بازی با جان آدم‌هاست. چه بسا دنبال‌کننده این رسانه‌های کوچک و غیر رسمی، افرادی باشند که به هر دلیل نباید متحمل استرس باشند. در روزهایی که نتانیاهو در سردرگمی و استیصال مطلق است و تصاویری که از او پس از پایان جلساتش در دست است کاملا گواه این ادعاست، افرادی هستند که ادعا می‌کنند به شکل کاملا دقیق و واضح مطلعند که چه سرنوشتی در انتظار کشورمان خواهد بود. اگر مطرح کردن این شایعات باعث ایجاد مشکل برای کودکان، سالمندان، زنان باردار و یا بیماران بشود، خود مطرح کنندگان این اظهارات واهی قضاوت کنند که آیا جرمشان به اندازه جنگ افروزان نیست؟

شاید باید در انتهای این مطلب تذکری نیز به افکار عمومی داشته باشیم. لازم است که چه در این خصوص و چه در هر زمینه دیگری، اخبار تنها از رسانه‌های قابل اعتماد پیگیری شوند و چه بسا حتی اخبار، لحظه‌ای هم پیگیری نشوند. گاهی قرار گرفتن مدام در متن واکنش‌ها و اظهار نظرات تمام مقام‌های سیاسی جهان در خصوص این تنش، نتیجه‌ای جز افزایش اضطراب و نگرانی و به خصوص گسترش ناامیدی در جامعه نخواهد داشت و این درست آن چیزی است که دشمن می‌خواهد. مهم‌تر از همه اینکه چنانچه افراد تحلیلی یا خبری هم دارند، اگر دارای بار منفی است، از مطرح شدن آن‌ها جلوی کودکان به شدت جلوگیری شود. ذهن کودکان قابلیت تحلیل اخبار جنگ را ندارد و تنها روان آن‌ها را بیمار خواهد کرد.

ایران کشوری بسیار قوی، صلح‌طلب و مقتدر است و این را بارها طی نقش‌آفرینی‌های متعدد در تحرکات گوناگون ایفا کرده‌است. امروز نیز بارها توسط مقامات کشوری و لشکری تاکید شده که هرگونه شیطنت رژیم غاصب صهیونیست، پاسخ مهلکی به دنبال خواهد داشت. تمام آنچه امروز می‌دانیم همین اندازه است و دیگر با موارد بی پایه و اساس، روان خود و اطرافیانمان را به بازی نگیریم.

  • نویسنده : سایه برین-روزنامه‌نگار