ضرورت توجه دولت به برجام و تعامل با همسایه ها و ….
ضرورت توجه دولت به برجام و تعامل با همسایه ها و ….
فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با «جمله»‌ با اشاره به نوع گزینش مسوولان در دولت چهاردهم اظهار داشت: دولت آقای پزشکیان هم در جمع کابینه از افراد اصولگرا و حتی وزرای دولت سیزدهم بهره‌مند است و افراد شاخصی تر از جریان اصلاحات قبول مسئولیت کرده‌اند و همچنین تعداد قابل توجهی از زنان و اهل سنت هم دولتی شده‌اند تا مشخص شود. این شعار که دولت با هیچ کس دعوا ندارد، ادعایی بود که به عمل به وعده منجر شود و در نتیجه طیف‌های مختلف به این نتیجه برسند که می‌توانند به صداقت، توانایی و البته کارآمدی دولت جدید حساب کنند.

 

به گزارش جمله، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: وقتی کشور بنا به دلایلی با شرایط مطلوب فاصله دارد و وقتی مردم مطالبات انباشته دارند، اگر جامعه بیش از پیش به دولتی توانمند احتیاج پیدا می‌کند. در واقع اگر از همان روزی که خبر توفیق آقای پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام شد، در بین افکار عمومی امیدواری به آینده‌ای کم مشکلتر زیاد شده است، دلیلی جز این ندارد که پزشکیان به عنوان مدیر دولت از همان ایام تبلیغاتی – انتخاباتی‌ رویکردی بدون افراط و تفریط از خود نشان داد و بعد از برنده شدن در انتخابات هیچ تغییری نکرد تا جامعه به این تشخیص برسد که سیستم اداره کشور در دولت جدید از توهم دوری کرده و‌‌ براساس واقعیت‌های موجود تصمیم‌گیری کرده و‌‌ برنامه‌ها را اجرایی خواهد کرد که چنین حالتی به احتمال قریب به یقین موجب کاهش مشکلات خواهد شد.
به گفته وی، دولت چهاردهم یابد برنامه‌های دقیقی داشته باشد تا‌ موضوعاتی چون برجام، تعامل با همسایه‌ها،‌ گرانی های افسار گسیخته، بیکاری و .. را با طی کردن مسیر صحیح حل و فصل کنند تا بلکه در رفع دغدغه‌های عمومی موفق باشد. واقعیت این است که وقتی گرفتاری اوج می‌گیرد، بین مردم و سیستم حاکم فاصله می‌افتد که خب! این شرایط در شأن نظام اسلامی نیست. حالا که افکار عمومی از دولت جدید استقبال کرده و حتی امید به مسوولان دارند، همه ارکان نظام در کنار دولت باشند که هم مردم به لحاظ اقتصادی به آرامش برسند و هم بین جامعه و سیستم حکمرانی رابطه‌ای توأم یا اعتماد حاصل شود.
وی توضیح داد: معمولاً وقتی گرفتاری اوج می‌گیرد، مردم فقط‌‌ دولتی‌ها را می‌بینند و توقع دارند همه مسائل را حل کنند. این درست که دولت قانونا مأموریت اداره امور را بر عهده دارد، اما مردم این را بدانند که ارگان‌های هم در عبور از بحران وظایفی دارنذ که مهمترینش دعوا نکردن با دولت است. چرا که با نگاهی به سنوات گذشته یادمان می‌آید که جدل دولت با نمایندگان مجلس در کنار اینکه کارهای مهم را عقب انداخت، چه بلایی سر اعتماد عمومی و نگاه جامعه به مسوولان آورد. البته خوشبختانه تا امروز نمایندگان مجلس دوازدهم رفتاری نشان داده‌اند که موید تعامل با دولت است که این اصلا و ابدا نمی‌تواند چشم‌پوشی روی خطاها و اشتباه‌های دولت را توجیه نمی‌کند.
ترکان در پایان یادآور شد: در این فضایی که همتی همگانی برای فعالیت به‌وجود آمده است، جریان‌های ریشه‌دار سیاسی هم باید با کنار گذاشتن اختلافات باید هر آنچه در چنته دارند را برای کمک به دولت استفاده کنند تا از پیشرفت احتمالی سهیم باشند.