به گزارش جمله به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزشوپرورش، صبح امروز، سه شنبه ۱۱ فروردین ماه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان که به صورت وبیناری برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، بر تداوم آموزش های مجازی در شرایط ویژه تأکید کرد و از واگذاری اختیار برگزاری آزمونهای داخلی به استانها و اجرای برنامههای ویژه برای جبران عقبماندگی آموزشی و مدیریت نیروی انسانی خبر داد.
وی با اشاره به شرایط خاص کشور، استمرار آموزش را مهمترین اولویت این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: همه ظرفیتها باید برای حفظ کیفیت آموزش و جبران عقبماندگیهای احتمالی بهکار گرفته شود.
وزیر آموزشوپرورش بر لزوم تداوم آموزش های مجازی تا پایان فروردینماه تأکید کرد و گفت: مدیران استانی موظفاند با نظارت مستمر، روند آموزش ها را بهصورت جدی دنبال کنند و از تمام ظرفیتها از جمله «مدرسه تلویزیونی ایران» برای ارتقای کیفیت آموزشی بهره بگیرند.
کاظمی افزود: در مورد نحوه استمرار فرآیندهای آموزشی در اردیبهشت ماه با توجه به شرایط کشور، متعاقباً اطلاع رسانی خواهدشد.
وی با اشاره به ضرورت باز بودن مدارس حتی در شرایط خاص، تصریح کرد: مدارس نباید تعطیل باشند و کادر اجرایی باید به تشخیص مدیران و بهصورت چرخشی در مدارس حضور داشته باشند تا فرآیند آموزش و پاسخگویی به خانوادهها مختل نشود.
کاظمی در ادامه به موضوع ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید پرداخت و خاطرنشان کرد: استانها باید با مدیریت بهینه منابع انسانی، از ایجاد نیاز جدید جلوگیری کرده و از ظرفیت نیروهای موجود،بهویژه فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان، حداکثر استفاده را ببرند.
وی بر تسریع در صدور احکام رتبهبندی باقی مانده معلمان تأکید کرد و گفت: تأخیر در این زمینه قابل پذیرش نیست و مدیران استانی باید تا نیمه فروردین این موضوع را تعیین تکلیف کنند.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به لزوم آمادگی برای بازسازی مدارس آسیبدیده، اظهار کرد: استانها موظفاند وضعیت مدارس را بهصورت دقیق احصا کرده و برای بازگشت سریع آنها به چرخه آموزش یا تأمین فضای جایگزین برنامهریزی کنند.
وی در ادامه بر برگزاری باشکوه برنامههای بزرگداشت هفته معلم، تعیین تکلیف استخدام سرایداران، فعال بودن پایگاههای سنجش نوآموزان و کاهش تغییرات مدیریتی در مدارس تأکید کرد.
کاظمی در پایان، با قدردانی از تلاشهای فرهنگیان و مدیران، خاطرنشان کرد: عبور موفق از شرایط فعلی، نیازمند همدلی، مدیریت میدانی و تصمیمگیریهای دقیق و بهموقع در تمامی سطوح آموزشوپرورش است.
































































































































































































