امکان ثبت چکهای صیادی در سامانه بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات
امکان ثبت چکهای صیادی در سامانه بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات

    امکان ثبت چکهای صیادی در سامانه بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات سامانه بانکداری الکترونیکی بانک توسعه صادرات ایران به سامانه پیچک (پیگیری مبادلات چک) بانک مرکزی متصل و ثبت مشخصات چک های صیادی در سامانه مذکور امکان پذیر شد. سامانه مذکور به منظور ثبت اطلاعات چک در زمان صدور آن و تایید اطلاعات […]

 

 

امکان ثبت چکهای صیادی در سامانه بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات

سامانه بانکداری الکترونیکی بانک توسعه صادرات ایران به سامانه پیچک (پیگیری مبادلات چک) بانک مرکزی متصل و ثبت مشخصات چک های صیادی در سامانه مذکور امکان پذیر شد.
سامانه مذکور به منظور ثبت اطلاعات چک در زمان صدور آن و تایید اطلاعات از سوی گیرنده چک راه اندازی شده و شامل سه سرویس ثبت چک، تایید گیرنده چک و انتقال چک است.
نظر به اجرایی شدن قانون “اصلاح قانون صدور چک” مصوب ۱۳/۸/۹۷ مجلس شورای اسلامی و تاکید بانک مرکزی در این زمینه ، بانک ها و موسسات اعتباری ملزم به اجرای اقدامات مربوط به قانون مذکور بوده و در این راستا راه اندازی سامانه های جدید چک از جمله سامانه پیچک (سامانه پیگیری مبادلات چک) الزام آور شده است.
از این رو اجرای طرح یاد شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای کلیه مشتریان دارای چک صیادی اجباری بوده و لازم است مشتریان در حین صدور چک، اطلاعات مربوط به چک های خود را در سامانه چک های صیادی ثبت نمایند.
درحال حاضر سامانه پیچک در نسخه تحت وب بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات ایران با آدرس mbn.edbi.ir فعال شده و نسخه های اندروید و IOS نیز به زودی راه اندازی خواهند شد.
همچنین مشتریان بانک توسعه صادرات ایران می توانند با ورود به سامانه “هما” از طریق منوی چک/سامانه پیچک/ثبت چک، اطلاعات چک های صیادی خود را ثبت کنند.

 

 

 

 


اهدای ۱۸۰۰ بسته معیشتی به ایتام و نیازمندان از سوی بانک سینا

در راستای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، دومین مرحله کمک های بانک سینا شامل ۱۸۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان و ایتام اهدا شد.
در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به منظور تامین هزینه مایحتاج اولیه زندگی اقشار نیازمند و ایتام، دومین مرحله از کمک های بانک سینا شامل ۱۸۰۰ بسته معیشتی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال شامل برنج ایرانی، روغن، چای، خرما، پنیر، ماکارونی، حبوبات، مرغ، گوشت و قند و شکر تهیه و با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران بزرگ در بین نیازمندان توزیع شد.
گفتنی است بانک سینا پیشتر نیز در جهت همراهی با رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، تعداد ۲۰۰۰ بسته معیشتی را از محل کمک های کارکنان به قیمت بیش از ۸ میلیارد ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده بود.
این بانک با توجه به شرایط خاص ایجاد شده ناشی از کرونا در کشور اقدامات قابل توجهی را انجام داده که کمک ۵۰ میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) در ۷ استان کشور، اهدای ۳۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان مددجوی سازمان بهزیستی، اهدای ۵۱ دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراکز بهداشت مناطق کم برخوردار و همچنین اعطای وام قرض الحسنه به کسب و کارهای آسیب دیده کرونا از اهم این اقدامات در سال جاری است.

 

 

 

۱۵۵۴ بانک تجارت پیشگام پاسخگویی به مشتریان
بهبود و ارتقاء روند های پیگیری و پاسخگویی در مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت (۱۵۵۴) رضایت ۹۰ درصدی مشتریان از خدمات این مرکز را به دنبال داشته است.
از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر۴۲۰ هزار نفر از هموطنان و مشتریان بانک تجارت به صورت تلفنی، پیامک یا ایمیل با مرکز ارتباط مشتریان این بانک ارتباط گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کرده اند.
با نظر سنجی انجام شده از مخاطبان تماس گیرنده با مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت در مقطع زمانی سه ماهه سوم سال جاری بیش از ۹۰ درصد آنان از نحوه پاسخگویی و پیگیری مشکلات مشتری در فرآیند دریافت خدمات بانکی توسط کارشناسان این مرکز اعلام رضایت کرده اند.
مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت با ساختاری مشتری مدار و خدمت محور در راستای مکانیزه کردن کانالهای ارتباطی بانک و مشتری راه اندازی شده است. ۱۵۵۴ نقطه دسترسی به اطلاعات انواع خدمات است که بر حسب درخواست مشتری ارائه می شود.
مشتریان بانک تجارت در تماس با این مرکز می توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را در زمینه های خدمات بانکی دریافت کرده و مشکلات بانکی خود را مطرح و پیگیری کنند. ۳۰ نفر کارشناس بانکی در مرکز ارتباط مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت با استفاده از فن آوری های رایانه ای، تلفن و نمابر به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشتریان هستند.

 

 

 

 

ارائه سرویس درقالب پلتفرم “بانکداری باز” آغاز شد
معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، از آغاز ارائه سرویس در قالب پلتفرم “بانکداری باز” خبر داد و گفت: این پلتفرم، به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
معاون مدیر عامل در امور فناوری اطلاعات این بانک، طراحی و بهره‌برداری از پلتفرم “بانکداری باز” را یکی از ارکان تحول دیجیتال در بانک رفاه کارگران توصیف کرد و گفت: تحول دیجیتال دارای چند خصیصه و ویژگی است که یکی از خصایص و ویژگی های اصلی آن، پلتفرم محوری است.
وی افزود: علاوه بر پلتفرم محوری موضوعاتی نظیر تجربه محوری، داده محوری، نوآوری محوری، الگوریتم محوری و اکوسیستم محوری به عنوان خصایص اصلی موضوع تحول دیجیتال مطرح می باشند.
معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، همچنین تمرکز بر روی افزایش امکان پردازش تراکنش های همزمان، پایدارسازی و دسترس پذیری سامانه های عملیاتی بانک، احراز هویت غیرحضوری، پیاده سازی امضای دیجیتال و ارائه حداکثری خدمات بانکی به صورت مجازی و غیرحضوری توسعه محصول کیف پول، توسعه سوپر اپلیکیشن های موبایلی، مدرن سازی سامانه های عملیاتی (core)، ارائه خدمات بدون کارت و غیر لمسی از طریق دستگاه های خود پرداز و … را از جمله برنامه های کلیدی در دست اقدام در حوزه فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران عنوان کرد.