برای تامین نیازهای آتی واردات گندم در دستور کار قرار گیرد
برای تامین نیازهای آتی واردات گندم در دستور کار قرار گیرد

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، کاهش کشت و عملکرد تولید گندم در شرایط فعلی کشور نیازمند وارد کردن گندم از خارج کشور هستیم. ذبیح الله اعظمی از بررسی آخرین وضعیت گندم و ذخایر محصولات استراتژیک در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهارداشت: اگرچه اینک […]

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، کاهش کشت و عملکرد تولید گندم در شرایط فعلی کشور نیازمند وارد کردن گندم از خارج کشور هستیم. ذبیح الله اعظمی از بررسی آخرین وضعیت گندم و ذخایر محصولات استراتژیک در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهارداشت: اگرچه اینک وضعیت ذخایر استراتژیک گندم مناسب است اما برای تامین نیازهای آتی واردات گندم باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی تاکنون چهار میلیون و ۴۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که طبق پیش بینی این میزان حداکثر به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید. اعظمی با بیان اینکه دولت ۹۵ درصد پول گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کرده است، اظهار داشت: سال قبل در این بازه زمانی هفت و نیم میلیون تن گندم خریداری شده بود که در قیاس با میزان خرید امسال شاهد کاهش میزان تولید و تحویل گندم هستیم.
وی با بیان اینکه با توجه به کاهش گندم تحویلی به سیلوهای کشور ما مجبور به واردات گندم هستیم، حداقل نیاز گندم کشور را در شرایط کنونی ۶ میلیون تن اعلام و تاکید کرد: آمار نهایی نشان می دهد که کشور نیاز به واردات هشت میلیون تن گندم دارد.