فروش واکسن تقلبی کرونا در آذربایجان‌غربی
فروش واکسن تقلبی کرونا در آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فروش غیر مجاز واکسن کرونا در استان، گفت: تمام واکسن های به فروش رسیده در خارج از شبکه بهداشت و درمان تقلبی است. علی مصطفوی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان‌های […]

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فروش غیر مجاز واکسن کرونا در استان، گفت: تمام واکسن های به فروش رسیده در خارج از شبکه بهداشت و درمان تقلبی است.
علی مصطفوی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد رفاه و حل مشکلات مردم، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان در روزهای آغاز فعالیت دولت نشان از عزم جدی دولت برای رفع مشکلات مردم دارد.
وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در کشور سرعت یافته است گفت: بر اساس اعلام رئیس جمهور محترم در کنار تولید واکسن داخلی تا پایان شهریور ماه ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان ایجاد امید آفرینی در جامعه را از رسانه‌ها مطالبه کرد و گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد فضای ناامیدی در جامعه، ضروری است رسانه‌ها در این زمینه فعال‌تر عمل کنند و با ایجاد امید آفرینی و انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی توطئه دشمنان را نقش بر آب کنند.
مصطفوی با بیان افزایش فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: متأسفانه توجه و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کاهش یافته است و این مسئله موجب شده با وجود افزایش واکسیناسیون در جامعه، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایش یابد.
معاون استاندار از مردم و مسئولان خواست تا در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند چرا که تنها راه قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در کنار واکسیناسیون اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های هوشمند است.
وی همچنین با اشاره به فروش غیر مجاز واکسن کرونا توسط برخی از افراد سودجو، گفت: تمام واکسن‌های به فروش رسیده در خارج از شبکه بهداشت و درمان تقلبی است و تمامی واکسن‌های اصل و مجوز دار فقط در مراکز رسمی واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان تزریق می‌شود.

بازار داغ مهاجرت در جامعه فرهنگیان خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از موافقت با انتقالی بیش از ۲۹۲ معلم و نیروی فرهنگی از استان طی امسال خبر داد.
کوروش مودت با بیان اینکه امسال ۹۷۲ نفر نیروی فرهنگی از درخواست انتقالی از استان داشتند و با انتقال۲۹۲ نفر از آن‌ها موافقت شده است، گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ نیروی فرهنگی در مدت ۱۱ سال منتهی به سال ۹۸ از خوزستان خارج شده اند.
او به تلاش‌های مستمر برای ماندگاری و کاهش انتقال نیرو‌های فرهنگی از خوزستان اشاره کرد و افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته میزان انتقالی فرهنگیان از استان کاهش یافته است.
مودت با بیان اینکه معلم‌ها و دانش آموزان باید برای سال تحصیلی جدید برای هر ۲ شرایط حضوری و غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌های درس آمادگی لازم را داشته باشند، اظهار داشت: ۹۶ هزار دانش‌آموز خوزستانی در سال تحصیلی قبل که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری بودند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخصوص توزیع تبلت بیان کرد: در سال تحصیلی قبل بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ تبلت برای تحصیل دانش‌آموزان نیازمند، تامین و به آن‌ها اهدا شد و انتظار داریم برای سال تحصیلی جدید نیز خیرین، نیکوکاران و دستگاه‌های مختلف برای تامین این وسیله الکترونیکی ضروری با ما همکاری کنند.
براساس این گزارش؛ برای سال تحصیلی جدید ۶۴ هزار و ۹۸۶ نفر نیروی فرهنگی در خوزستان مشغول فعالیت می‌شوند و یک میلیون و ۱۳۰ هزار دانش آموز نیز در ۱۰ هزار و ۹۰۹ مدرسه به تحصیل ادامه خواهند داد.