رکورد توانگری مالی صنعت بیمه توسط بیمه ملت شکسته شد
رکورد توانگری مالی صنعت بیمه توسط بیمه ملت شکسته شد

بیمه ‌ملت با افتخار اعلام می‌کند که بنابر تائیدیه بیمه‌مرکزی در برابر ریسک‌های پذیرفته شده از توانگری مالی ممتازی برای پوشش، برخوردار است. رویکردهای جدید مدیریتی و توجه به شاخص‌های مهمی مانند افزايش سرمایه سبب شد بیمه ملت به تازگی رکورد ارزشمندی را در شاخص توانگری مالی در سرزمین اصلی به ثبت رساند و برای […]

بیمه ‌ملت با افتخار اعلام می‌کند که بنابر تائیدیه بیمه‌مرکزی در برابر ریسک‌های پذیرفته شده از توانگری مالی ممتازی برای پوشش، برخوردار است.
رویکردهای جدید مدیریتی و توجه به شاخص‌های مهمی مانند افزايش سرمایه سبب شد بیمه ملت به تازگی رکورد ارزشمندی را در شاخص توانگری مالی در سرزمین اصلی به ثبت رساند و برای دومین سال پیاپی آن را ارتقا دهد، تا جایی که بنابر اعلام بیمه‌مرکزی نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۴۰۰ معادل ۳۸۶ درصد (سطح یک) مورد تائید قرار گرفته. این نسبت در سال ۱۳۹۹ بالغ ۲۷۹ درصد و در سال ۱۳۹۸ بالغ بر۱۹۴ درصد اعلام شده بود. به عبارت دیگر این نسبت بالغ بر ۹۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۸ را تجربه کرده است.
این دهمین سال پیاپی است که بیمه‌ملت سطح یک توانگری را در سرزمین اصلی به دست می آورد و دومین سال است که این نسبت را نیز ارتقا داده است.
اعلام توانگری مالی سبب می‌شود تا تصميم‌گيری فعالان بازار بيمه شامل بيمه‌گزاران، سهامداران و سرمايه‌گذاران، نمايندگان و کارگزاران بيمه و… در خصوص خريد بيمه‌نامه، سرمايه‌گذاري، نظارت و در نهايت انتخاب يک شرکت بيمه با توجه به سيگنال‌های اعلام شده، تسهیل شود و رکورد جدید بیمه‌ملت در این شاخص مزیت رقابتی پایداری است که سبب ایجاد افزایش تراز عملیاتی و سودآوری و موجبات رضایت سهام‌داران و همه ذی‌نفعان را پدید خواهد آورد.
نهاد ناظر به بیمه‌گزاران توصیه کرده که در انتخاب بیمه‌گر خود توانگری مالی اعلامی، به عنوان معیاری اساسی توجه داشته باشند.

پرداخت خسارت ۲۳ میلیارد ریالی بیمه سرمد به سیراف انرژی
خسارت ۲۳ میلیارد ریالی شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی در جلسه‌ای با حضور مهندس مهدوی به حسن ذوالفقاری مدیرعامل این شرکت پرداخت شد.
خسارت باربری وارداتی و آسیب‌دیدگی آجرنسوز در اسکله شهید رجایی، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی در جلسه‌ای با حضور مهدی مهدوی سرپرست و قائم مقام، مجید حبیبی معاون فنی بیمه‌های غیرزندگی و حسن پورحسینی مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی، باربری و خاص بیمه سرمد و حسن ذوالفقاری مدیرعامل و لباف مدیر بازرگانی شرکت سرمایه‌گذاری سیراف انرژی پرداخت شد.  در این جلسه مهندس مهدوی سرپرست و قائم‌مقام مدیرعامل بیمه سرمد، ضمن اعطای چک خسارت ۲۳ میلیارد ریالی به بیمه‌گذار گفت: شرکت صنایع پتروشیمی سیراف یکی از مشتریان قدیمی و باسابقه بیمه سرمد است که در این سال‌ها اعتماد خوبی به بیمه سرمد داشته است و ما هم تلاش کرده‌ایم به اعتماد این مجموعه بزرگ صنعتی و هلدینگ انرژی سپهر پاسخ بدهیم و در ارائه خدمات بیمه‌ای، سریع و به‌موقع عمل کنیم.
وی افزود: جبران خسارت و پرداخت خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یکی از وظایف اصلی ما در بیمه سرمد است که همواره به آن متعهد بوده‌ایم.
حسن ذوالفقاری مدیرعامل سیراف انرژی نیز در این جلسه، با تشکر در مهدی مهدوی برای پرداخت خسارت این شرکت گفت: ما در گذشته تجربه خوبی در همکاری با شرکت‌های بیمه نداشتیم و در زمان خسارت این شرکت‌ها، مشکلات زیادی داشتند و حتی برخی از خسارت‌ها پرداخت نشده است. اما بیمه سرمد در این زمینه، عملکرد خوبی داشت و پاسخ خوبی به اعتماد ما داد که جای تشکر دارد.
وی هم‌چنین گفت: شرکت‌های دیگر هلدینگ انرژی سپهر نیز با بیمه سرمد همکاری دارند و عملکرد بیمه سرمد در زمینه پرداخت خسارت، روی اعتماد این شرکت‌ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.
شرکت صنایع پتروشیمی سیراف با محوریت تولید متانول با ظرفیت ۱۶۵۰ هزار تن در سال، در منطقه دَیِر​ استان بوشهر واقع شده است.

فعالیت های پژوهشی کارکنان بیمه پارسیان در دوران پاندمی
همکاران بیمه پارسیان در دوران پاندمی ویروس کرونا با همت عالی از شرایط دورکاری در خلق و نشر آثار پژوهشی و آموزشی بهره بردند.
با شروع پاندمی ویروس کووید ۱۹، فارغ از آسیب‌های جسمانی با تبعات فردی و اجتماعی گوناگونی که به همراه داشت، نقطه عطفی برای تحولات آموزشی و پژوهشی در شرکت بیمه پارسیان بود. در شرایط موجود و اعمال قوانین پیشگیرانه، با ایجاد محدودیت ها و الزام شرکت ها به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور درصدی کارکنان و استفاده از شرایط دورکاری، این شرکت با استفاده از تجارب و دانش سرمایه های انسانی خود، بمنظور ایفای نقش موثرشان در این دوران، به نشر و خلق آثار پژوهشی و آموزشی اقدام کرد.
براین اساس همکاران بیمه پارسیان توانستند تا با استفاده از فرصت ایجاد شده در تولید محتوا و جزوه های آموزشی در رشته های مختلف، ترجمه مقالات بیمه ای و همچنین نشر مقالات فنی و عمومی همچون «ارزیابی ریسک ‌محور بر شرکت‌های بیمه»، «عوامل تاثیرگذار بر استفاده بهینه از فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه»، «آسیب شناسی توان فنی و منابع صنعت بیمه»، «بررسی عوامل توسعه نیافتگی بیمه های زندگی و غیر زندگی در صنعت بیمه»، «عوامل موثر در روی گردانی مشتریان و تاثیر آن بر میزان خرید»، «استارتاپ ها، اینشورتک، بلاک چین، اینترنت اشیاء، کلان داده ها» و غیره نقش مهمی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی این شرکت داشته باشند.