ثبت نام وام ضروری بازنشستگان فقط به صورت اینترنتی انجام می شود
ثبت نام وام ضروری بازنشستگان فقط به صورت اینترنتی انجام می شود

صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای، تاکید کرد که ثبت‌نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق صرفا از طریق سایت sabasrm.ir انجام می‌شود. در پی آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، به اطلاع می رساند ثبت نام این تسهیلات صرفا به صورت اینترنتی و از […]

صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای، تاکید کرد که ثبت‌نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق صرفا از طریق سایت sabasrm.ir انجام می‌شود.
در پی آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، به اطلاع می رساند ثبت نام این تسهیلات صرفا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قابل استفاده از طریق تلفن همراه) به نشانی sabasrm.ir و به صورت کاملا رایگان با مهلت یک ماهه (تا پایان آبان ماه۱۴۰۰) است،
بنابراین از بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز تقاضا می شود ضمن مراجعه تدریجی در بازه زمانی یک ماهه، از ارائه اطلاعات بازنشستگی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.
ثبت نام اینترنتی وام ضروری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از روز شنبه اول آبان ماه به مدت ۳۰روز و فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

تاکید جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر بر پیگیری مطالبات از مجرای قانون

جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در بیانیه‌ای اعلام کردند: باید مطالبات جامعه ایثارگران را با پیروی از آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مجاری قانونی درون نظام مقدس جمهوری اسلامی تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.
در این بیانیه آمده است: بسیاری از ایثارگران با تشکل های شاهد و ایثارگر خود تماس گرفته و اظهار نموده اند، مدتی است که در فضای مجازی گروه هایی ناشناخته و بدون هویت با هدف پیگیری مطالبات ایثارگران از آنان مشخصات فردی و شماره حساب طلب نموده اند که بعضا این موضوع موجبات نگرانی و سوء استفاده را به دنبال داشته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما تشکل های شاهد و ایثارگر براساس وظیفه ذاتی خود که روشنگری و آگاهی بخشی در بین جامعه بزرگ ایثارگران می باشد، اعلام می داریم، انجام مطالبات زمین مانده ایثارگران در ابعاد مختلف مانند بهداشت، درمان، مسکن و ماده ۳۸ و ۳۹ و غیره از وظایف قانونی و اساسنامه ای بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد که در این راستا طبق اطلاعات واصله ماده ۳۸ در حال اجراء می باشد و معوقات آن نیز پرداخت شده است ،
«لیکن در نحوه اجرای ماده ۳۸ اختلاف نظر بین دستگاهها وجود دارد که با قول مساعدو پیگری جدی و عاجل جناب آقای دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشکل های شاهد و ایثارگر و با برگزاری جلسات مشترک به جد دنبال رسیدگی و رسیدن به یک وحدت نظر و اجراء کامل این ماده می باشند.»
در این بیانیه آمده است:‌ شایان ذکر است که در خصوص موضوع غرامت جنگی که در شبکه های مجازی مطرح می شود، باید اذعان داشت، این مورد یکی از بندهای قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد است که اجرای آن در حوزه تصمیمات دو کشور ایران و عراق می باشد و با در نظر گرفتن رابطه صمیمانه و حسنه دو دولت، امیدواریم موانع موجود در اجرائی شدن آن باتلاش طرفین مرتفع و با تدابیر عاجل به نتیجه مطلوب که خواسته ملت شریف ایران می باشد به ثمر برسد.
«لذا ما تشکل های شاهد و ایثارگر همواره معتقدیم که باید مطالبات جامعه ایثارگران را با پیروی از آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از مجاری قانونی درون نظام مقدس جمهوری اسلامی تا حصول نتیجه پیگیری نمائیم و قاطعانه اعلام می داریم با آن دسته از کسانی که تلاش می نمایند با اردو کشی خیابانی در مقابل بنیادشهید و امور ایثارگران موجبات التهاب و نگرانی در جامعه را فراهم نمایند، موافق نبوده و مطمئنا این امور بازی در زمین دشمن قسم خورده ایران اسلامی می باشد. در خاتمه همه اقشار مختلف از ایثارگران و آحاد جامعه بزرگوار و فهیم ایران اسلامی را به وحدت و نیز پیروی از امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فرامی خوانیم.»

اقدام لازم پس از مفقودی کارت‌های پایان خدمت
یا معافیت
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که کارت هوشمند پایان خدمت یا معافیت خود را گم کرده‌اند یا به دلیل تغییر آدرس محل سکونت، دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اعلام درخواست ارسال مجدد کنند.
سردار رحمان علیدوست افزود: افرادی که کارت هوشمند پایان خدمت و یا معافیت آنها گم شده یا به دلیل تغییر آدرس محل سکونت، کارت خود را دریافت نکرده اند، می توانند درخواست ارسال مجدد کارت خود را از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ثبت کنند.
وی با بیان اینکه این فرآیند صرفه جویی در وقت و هزینه متقاضیان را به همراه داشته، گفت: در صورتی که اطلاعات کارت هوشمند پایان خدمت و یا معافیت متقاضی در بانک اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی موجود باشد، کاربر دفاتر پلیس+۱۰ درخواست ارسال مجدد کارت را با نشانی محل سکونت جدید برای متقاضی ثبت می کند.
علیدوست اضافه کرد: مشمولان و خانواده های آنها برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.
خبر لغو محدودیت‌های شبانه صحت ندارد
معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: خبر لغو محدودیت‌های شبانه کرونا صحت ندارد و مردم به شایعات توجهی نکنند.
طی روزهای اخیر در فضای مجازی خبرهای لغو محدودیت های شبانه منتشر شده است.
سرهنگ عین الله جهانی در این مورد افزود: طرح محدودیت شبانه از ساعت ۲۲ تا سه صبح همچنان پا برجاست و در صورت ابلاغیه جدید در این زمینه اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد لغو این محدودیت ها به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده اما تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ نشده است.
معاون اجتماعی پلیس راهور پیش از این اعلام کرد: ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است و هموطنان در صورت رعایت نکردن دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه می‌شوند.
به گفته جهانی، ممنوعیت و محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد اما آمار تعداد شهرهای قرمز و نارنجی تغییر کرده است.