جمله، سرویس حمل و نقل مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: سالانه بطور متوسط یکهزار کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. خیراله خادمی اظهار داشت: در کشور در بخش توسعه زیرساختها اقدامات و پروژههای بسیار بزرگی در حال اجراست. وی افزود: در بخش بزرگراهها نزدیک به ۶ هزار و […]
جمله، سرویس حمل و نقل
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: سالانه بطور متوسط یکهزار کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
خیراله خادمی اظهار داشت: در کشور در بخش توسعه زیرساختها اقدامات و پروژههای بسیار بزرگی در حال اجراست.
وی افزود: در بخش بزرگراهها نزدیک به ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در حال اجرا داریم.
معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور حال اجراست، گفت: از دو مسیر به استان ایلام ریل احداث میشود و امیدواریم در آینده ایلام به شبکه ریلی متصل شود. یلومتر آزادراه در کشور در حال اجراست که نسبت به دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه کشور عدد قابل توجهی است و امیدواریم در سال جاری حداقل ۳۵۰ کیلومتر مسیر ریلی و حدود ۲۵۰ کیلومتر آزادراه تحویل مردم بدهیم.
وی به ایرنا گفت: در بحث اتصال ریلی از اندیمشک به دهلران مجری پروژه قرار گاه خاتم الانبیا است و علاوه بر بودجه که در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال بود در سال جاری افزایش می یابد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت تهاتر نفت و استفاده از قیر تهاتری و سایر منابع برای این پروژه و تسریع در عملیات اجرایی آن اتفاق افتد. خادمی یادآور شد: در سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای جادهای و ریلی کشور ابلاغ اعتبار داشتهایم . معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای سال جاری حدود ۲۰درصد افزایش اعتباری برای زیرساختهای جادهای داریم و از ظرفیتهای فروش زمین و سایر اموال وزارت راه برای توسعه زیرساختها بهره خواهیم گرفت.
خادمی نیاز کشور در بخش جادهای را ۳۶ هزار کیلومتر مسیر جادهای دانست که باید به بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود و افزود: در حال حاضر ۲۰هزار کیلومتر بزرگراه و دو هزار ۷۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر دیگر باید بزرگراه و آزادراه در کشور احداث شود و اگر متوسط ایجاد سالانه یکهزار کیلومتر احداث شود برای رسیدن به هدف حدود ۱۰ تا ۱۵ سال باید اعتبارات را تامین که به عدد مورد نیاز کشور برسیم.
خادمی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: به منظور اجرای پروژههای راهسازی روشهای نوین زود بازده و کم هزینه باید جایگزین روشهای سنتی شود و کلیه اقدامات باید به سمت علمی شدن و به روز بودن حرکت کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اصلاح و بهبود روشهای اجرا را بر اساس اولویتها و اعتبارات از دیگر برنامههای سالجاری دانست و بیان داشت: باید روشهای ساخت، کنترل و آزمایش کردن تغییر کند تا علاوه بر کم شدن هزینهها، سرعت اجرای پروژهها نیز افزایش یابد.
وی با تاکید بر اولویتبندی پروژهها بر اساس مصوبات استانی در سفرهای رییس جمهور گفت: تبیین پروژههای مهم استانی و برآورد دقیق اعتبارات مورد نیاز آن با هماهنگی و تعامل با استانداریها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری است تا پس از تصویب پروژه و تخصیص اعتبار، اقدام لازم برای اجرای به موقع پروژه و اتمام آن در زمان مقرر صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه برنامه عملیاتی بر مبنای بودجه سال ۱۴۰۱ را یکی دیگر از راهکارهای اجرای به موقع پروژهها اعلام کرد. خادمی به نقل از وزیر راه و شهرسازی ظرفیتهای موجود در بودجه امسال در بخش حمل و نقل را بی نظیر دانست و گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات، برنامهریزی و ارایه راهکارهای مفید اجرایی، امکان بهره برداری سریعتر پروژهها با تاکید بر کیفیت فراهم میشود.