برنامه مبارزه با فساد باید از رده مدیریتی آغاز شود
برنامه مبارزه با فساد باید از رده مدیریتی آغاز شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انتظار داریم فسادزدایی در رأس برنامه مدیران قرار گیرد و ریشه فساد خشکانده شود گفت: از این رو باید برنامه مبارزه با فساد از رده مدیریتی آغاز شود. حجت‌الله عبدالملکی در همایش شرکت‌های برتر صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اصول […]


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انتظار داریم فسادزدایی در رأس برنامه مدیران قرار گیرد و ریشه فساد خشکانده شود گفت: از این رو باید برنامه مبارزه با فساد از رده مدیریتی آغاز شود. حجت‌الله عبدالملکی در همایش شرکت‌های برتر صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اصول سیاست‌های کلان‌پروژه مدیریت اموال مردم، توجه به نیازهای کشور، هم‌افزایی، نگاه بین‌نسلی، کارآمدسازی و فسادزدایی است. وی افزود: انتظار داریم فسادزدایی در رأس برنامه مدیران قرار بگیرد و ریشه فساد خشکانده شود. از این رو باید برنامه مبارزه با فساد از رده مدیریتی آغاز شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید مدیر یک مجموعه اولین برخوردکننده با فساد باشد و مراحل فساد از جمله کشف، تکمیل پرونده، پیگیری قضائی و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد. وی تأکید کرد: شناسایی فساد در قراردادها، حقوق‌ها و یا سایر موارد باید به دقت دنبال و در مراحل بعد پرونده با مستندات تکمیل و به مراجع قضائی ارسال شود. عبدالملکی بیان کرد: به هیچ کسی اجازه فساد نخواهیم داد، متخصص فاسد برای سیستم در نظام هیچ‌گونه بهره‌وری ندارد و باید عزل شود.

اجرای کشت قراردادی ۲ میلیون هکتاری اراضی کشاورزی در سال آینده
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال آینده ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور باید تحت کشت قراردادی قرار گیرد. «علیرضا مهاجر» در بازدید از مزارع غلات شهرستان ورامین، با تاکید بر کشت قراردادی باهدف تامین سرمایه در گردش هزینه‌های کشت و نهاده‌های مصرفی اظهار داشت: با این راهکار می‌توان کشاورز را نجات داد تا به تولید لطمه نخورد. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: در برنامه‌ریزی جدید وزارت جهاد کشاورزی، یارانه‌ها به سمت فعالیت‌های هدفمند جهت ارتقای راندمان تولید به‌ویژه تهیه ادوات کشاورزی سوق یافته است. وی با اشاره به دستور مقام عالی وزارت در اولین جلسه ستاد ملی زراعت، خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد بذور تولیدی شرکت‌های تولید بذر توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری و سپس ارزش بذری توسط وزارتخانه به استان‌ها جهت حمایت از تولید پرداخت شود. این مقام مسئول، استان تهران را ویترین کشاورزی کشور دانست و افزود: آب، خاک و سهولت دسترسی به جامعه مصرفی از مهم‌ترین ویژگی‌های استان تهران است. مهاجر خوداتکایی را به‌عنوان یک اصل مهم برشمرد و گفت: با توجه به جنگ‌های منطقه‌ای باید به داشته‌های خودمان یعنی کشاورزان به‌عنوان سرمایه‌های گران‌بها اتکا داشته باشیم.

برق رایگان در انتظار کشاورزانی که به شبکه کمک کنند
توانیر با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره مندی مشترکان کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است. شرایط در نظر گرفته به گونه ای است که همه کشاورزان می توانند با عدم استفاده از برق چاه های کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸ (که در تفاهم نامه همکاری درج می شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز استفاده کنند. عدم آبیاری در ساعت گرم روز، یکی از اصول علمی کشاورزی نیز محسوب می شود چرا که در این ساعت به علت گرمای هوا و تبخیر بسیار آب، ضمن اتلاف منابع آب و انرژی، باعث آسیب به گیاهان نیز می شود. از این رو کشاورزان در سراسر کشور می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۱ و کسب اطلاعات بیشتر، ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری و رعایت شرایط تفاهم نامه، از برق رایگان در ماه های خرداد تا شهریور بهره مند شوند.

کارت سوخت جایگاه داران
حذف نمی‌شود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه داران در دستور کار نیست و هیچ تصمیمی در خصوص ایجاد تغییر و تحول در قیمت بنزین اتخاذ نشده است. علی اکبر نژادعلی اظهار کرد: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است؛ و قرار نیست که از تیرماه، کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود. وی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در خصوص افزایش نرخ بنزین گرفته نشده و تمامی اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود، گفت: بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود. وی با بیان اینکه هیچ کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت در بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری را انجام دهد با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد، بنابر این مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.

کناره گیری دولت از تنظیم
بازار برنج
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به توافقات بخش خصوصی و دولت درباره تنظیم بازار برنج،گفت:ممنوعیت فصلی واردات به احتمال قوی لغو می شود و دولت از تنظیم بازار این کالا کناره گیری کرد. مسیح کشاورز اظهار کرد: تجربه سالهای قبل نشان داد که حضور شرکت بازرگانی دولتی در ایران به دلیل عدم تجربه کافی، تاثیری در بازار ندارد و سال گذشته نیز علی رغم توزیع هزاران تن برنج در بازار، شاهد بودیم که قیمت این کالا تغییری نکرد و آرامش مورد نظر حاصل نشد. بنابراین قرار شد که شرکت بازرگانی دولتی دیگر در بازار دخالت نکند و بخش خصوصی مسئولیت تنظیم بازار برنج را بر عهده بگیرد. وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور و جهان، وزارت جهاد کشاورزی پذیرفت که لغو ممنوعیت فصلی برنج را در مجلس و دولت پیگیری کند و به احتمال قوی در سال جاری این ممنوعیت فصلی لغو می‌شود ضمن اینکه به بخش خصوصی اعلام شد می‌تواند اقدام به خرید و واردات برنج نماید. وی اضافه کرد: با لغو ممنوعیت واردات فصلی، کشورهای هند و پاکستان نیز متوجه می‌شوند که ایران محدودیتی برای واردات ندارد.