تکمیل ورزشگاه شهرکرد با سفر هیات دولت تسریع شد
تکمیل ورزشگاه شهرکرد با سفر هیات دولت تسریع شد

  مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرکرد ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ورزشگاه شهرکرد با ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار تکمیل می‌شود. علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت […]

 

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرکرد ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ورزشگاه شهرکرد با ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار تکمیل می‌شود.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از روند احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرکرد در سفر روز پنج شنبه هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری در خصوص این پروژه اعلام کرد: زمین ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرکرد در تیرماه ۱۳۹۹ تحویل سازمان مجری ساختمان‌ها شد که از همان تاریخ عملیات اجرایی احداث این ورزشگاه که  قابلیت ارتقا به ۱۵ هزار نفر جمعیت را نیز دارد ، آغاز شد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در خصوص ویژگی‌های این پروژه گفت: این پروژه در حال حاضر ۱۱ درصد پیشرفت دارد و دارای زمین فوتبال اصلی، پیست دو میدانی، ورزش همگانی و سالن سرپوشیده ۲ هزار و ۵۰۰ نفری است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سطح کل استادیوم زمین فوتبال به اضافه پیست دو میدانی ۳۱ هزار و ۱۳۹ مترمربع است.

نبیان اعلام کرد: عملیات خاکبرداری و زیرسازی فونداسیون کل سازه مورد پیمان انجام و تکمیل شده است و در حال شروع عملیات بتن‌ریزی است.

وی همچنین برآورد هزینه احداث این ورزشگاه را ۴۰۰ میلیاردتومان اعلام کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد؛

ناتوانی متقاضیان در تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد بسیار دشوار بوده و دولت باید با ارائه تسهیلات مناسب ارزان قیمت، شرایط را برای این اقشار تسهیل کند.

رحمت اله فیروزی پوربادی، با بیان اینکه اقشار کم درآمد توان تامین آورده اولیه مساکن طرح نهضت ملی مسکن را ندارد، گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن اقشار فاقد مسکن و کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند لذا برای این افراد تامین آورده اولیه بسیار دشوار بوده و آنها را مشکلات بسیار زیادی رو برو کرده است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر با اشاره به اینکه طبق گزارش بانک مسکن تنها یک هشتم متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده اولیه خود را پرداخت کردند، اظهار کرد: دولت باید تدابیری اتخاذ کند که اقشار کم درآمد برای آورده اولیه خود امکان استفاده از تسهیلات با سود و بازپرداخت مناسب داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در حوزه انتخابیه خود افزود: متاسفانه آن گونه که انتظار می‌رفت، برنامه ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی حمایتی شهرستان‌های نطنز، بادرود و قمصر پیش نرفته و کماکان پس گذشت ماه‌ها برای واحدهای مذکور جانمایی زمین اتفاق نیافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته در ابتدا زمینی برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد که به دلیل مشکل فاضلاب با مخالفت مدیریت عالی شهرستان رو برو شد و هم اکنون باید زمین جدیدی جانمایی شود. وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی باید بیش از پیش به این مهم توجه کرده و هرچه سریع‌تر نسبت به جانمایی زمین اقدام کنند چرا که متقاضیان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و نداشتن سرپناه در گرانی این روزهای بازار اجاره بها مسکن چالش جدی این روزها مردم است.

معاون بنیاد مسکن خبر داد؛

آمادگی برای احداث ۲۵۰ هزار واحد روستایی نهضت ملی

 

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تشکیل پرونده و آمادگی احداث ۲۵۰ هزار واحد روستایی برای آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی با تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در روستاهای کشور اعلام کرد: طبق برنامه باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شود که سال گذشته با افزایش وام از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون در مهرماه بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر به بانک معرفی شدند و ۷۵ هزار نفر عقد قرارداد و کار ساخت واحدهای مسکونی خود را با تسهیلات جدید آغاز کردند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه از دی‌ماه سال گذشته تاکنون اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی متوقف مانده است، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی از آبان ماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد تا تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

جودی یادآور شد: اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی از سال ۱۳۸۴ و با ۵ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۵ درصد شروع شد که این میزان تسهیلات در همان سال‌ها ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را پوشش می‌داد. در حالیکه با افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی تسهیلات روستایی سهم وام در هزینه تمام شده واحدهای مسکونی روستایی حدود ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: از دی ماه کار اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در ۷۵ هزار واحد متوقف شده است و مردم به هیچ عنوان تمایلی به دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی نشان ندادند. بنیاد مسکن تعهد می‌کند تا افزایش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به واحدهایی که کار را آغاز کرده اند تعلق بگیرد.

معاون بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بازپرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ۵ درصد است توضیح داد: بهمن ماه ۱۴۰۰ بانک مرکزی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را ابلاغ کرد اما پرداخت آن را منوط به تضمین نامه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بازپرداخت ۱۳ درصد یارانه کرد که هنوز این تضیمن نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه داده نشده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر ۲۵۰ پرونده متقاضیان آماده است تا کار ساخت واحدها را شروع کنند.