تامین مالی ارزی با کمک رمزارزها از کانال بورس بین‌الملل
تامین مالی ارزی با کمک رمزارزها از کانال بورس بین‌الملل

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاسیس بورس بین‌المللی افزون بر بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و روز، زمینه مساعدی را برای تامین مالی به ویژه تامین مالی ارزی برای بازار سرمایه و همچنین اقتصاد کشور فراهم می‌کند. «محسن خدابخش» با اشاره به نشست شورای عالی بورس و اوراق بهادار […]

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاسیس بورس بین‌المللی افزون بر بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و روز، زمینه مساعدی را برای تامین مالی به ویژه تامین مالی ارزی برای بازار سرمایه و همچنین اقتصاد کشور
فراهم می‌کند.

«محسن خدابخش» با اشاره به نشست شورای عالی بورس و اوراق بهادار در هفته گذشته اظهار کرد: در این نشست، شورای عالی بورس با توجه به درخواستی که با محوریت شورای عالی مناطق آزاد برای موضوع بورس بین‌الملل مطرح شده بود، موافقت کرد؛ در نتیجه، در نشست اخیر شورای عالی بورس، مصوبه‌ای برای موافقت اصولی در ارتباط با تاسیس بورس بین‌الملل صادر شد.
وی بهره‌مند شدن از بسترهای مناطق آزاد در راستای تأمین مالی را از جمله اهداف راه‌اندازی بورس بین الملل برشمرد و عنوان کرد: افزون بر تأمین مالی در راستای اهداف بازار سرمایه، منتفع شدن از فناوری‌های جدید و به‌روز از دیگر اهداف در این زمینه بوده است.
خدابخش تبدیل دارایی‌ها به رمزدارایی را یکی از موارد بهره‌گیری از فناوری‌های یادشده در بازار سرمایه برشمرد و اذعان کرد: استفاده از ظرفیت‌های غیرمتمرکزسازی در راستای فناوری‌هایی که در حوزه بازار سرمایه وجود دارد همانند تسویه غیرمتمرکز و استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای جدیدی که برای تسویه وجود دارد، از دیگر موارد است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا ساختارهایی را متناسب با ساختارهای بین‌المللی در این بورس جدید ایجاد کنیم. برای نمونه، یکی از موارد ایجاد نهادی همانند نهاد متولی دارایی یا همان کاستودین خواهد بود. به بیانی دیگر، سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور نیاز به یک متولی دارایی یا همان کاستودین دارند تا از جانب آنها اقدام به سرمایه‌گذاری در این
بازار کنند.
وی توجه به الزامات آیسکو (سازمان بین‌المللی نهادهای ناظر بازار سرمایه) در بورس بین‌الملل را از اصول مهم این بورس تلقی و تصریح کرد: در این بورس با پیروی از الزامات آیسکو، به سمت بین‌المللی شدن حرکت
خواهیم کرد.
خدابخش در پایان گفت‌وگوی خود با «سنا» خاطرنشان کرد: تمامی موضوعات مطرح شده منجر به فراهم شدن زمینه‌هایی خواهد شد تا از هر گشایشی که در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود، بتوانیم در راستای تامین مالی، به ویژه تامین مالی ارزی بهره‌مند شویم.

 

 

هزینه حفظ مشتری هفت برابر کمتر از جذب مشتری جدید است

معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، اظهارکرد: یکی از اهداف مهم راه اندازی سامانه CRM ایجاد یک ابزار برای تسهیل درامور شبکه فروش بوده تا این شبکه دغدغه ای به جز فروش نداشته باشد که در این صورت،علاوه برافزایش درآمد،هزینه های کسب و کار هم
کاهش می یابد.
«علیرضا حجتی»درمراسم رونمایی سامانه دستیار ویژه سازمان های فروش این شرکت، گفت: یکی ازدغدغه های شبکه فروش این است که بیمه گذاران قبلی خود را حفظ کند زیرا حفظ مشتری هفت برابر کم هزینه تر از جذب مشتری جدید است.
وی، با بیان اینکه حفظ مشتریان قدیمی یکی از مهمترین دغدغه های هرسازمان فروش است، افزود: اطلاعات مشتریان قدیمی اقیانوسی از داده بوده که باید از آن به درستی استفاده کردکه بیمه کارآفرین هم از امروز با این سامانه این مهم را دنبال خواهد کرد.
معاون توسعه بازاروشبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد:سامانه دستیار ویژه سازمان های فروش، اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار شبکه فروش قرار داده تا شبکه فروش بتواند ازاین اطلاعات به درستی استفاده کند.
حجتی،ادامه داد:در این سامانه یک میزکار برای شعب طراحی شده که شعب می توانند این اطلاعات پردازش شده را با دقت رصد کنندو دراین مسیر، یک ادمین هم برای مدیر بیمه های عمر در نظرگرفته شده تا بتواند این اطلاعات را که کدام شعب پیگیری اقساط را انجام می دهند، رصد کند.
وی،اذعان داشت که کاری که شروع شده، اقدامی در راستای مشتری مداری است ودرکناراین سیستمی که الان طراحی شده می توان از سیستم ارجاع هم استفاده کرد، یعنی از بیمه گذارانی که هستند می توان مشتری جذب کرد و به عبارتی از اطلاعاتی که در این سامانه وجود دارد،
مشتری یابی کرد.
معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین، گفت: در سالروز راه اندازی باشگاه مشتریان یا شعبه مجازی بیمه کارآفرین، از سامانه جدیدی به نام دستیار ویژه سازمان فروش رونمایی می کنیم که به شبکه فروش دسترسی لازم را به اطلاعات مشتریان خود می دهد.حجتی،ادامه داد: یکی از مشکلات شبکه فروش عدم دسترسی سریع به اطلاعات بودکه این خود منجر به ایجاد نارضایتی درمشتری می شد، زیرا وقتی اطلاعات کاملی از مشتری نباشد نمی توان سرویس مطابق میل مشتری را به او ارائه داد.
وی، مشکل دیگر شبکه فروش را پیگیری به موقع وصول اقساط بیمه نامه برشمرد و گفت: بسیاری از این مشکلات با این سامانه جدید برطرف می شود.

 

 

اولین نشست هم اندیشی مشترک صف و ستاد در بیمه ایران

اولین نشست هم اندیشی مشترک مدیران و کارشناسان واحدهای اجرایی استان تهران (صف و ستاد بیمه ایران) ، در چند بخش و به شکلی متفاوت، بر اساس برنامه ریزی معاونت حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگی ها و با محوریت اداره کل هماهنگی امور استانها و شعب و همکاری مدیریت های آموزش و پژوهش، امور منابع انسانی و مدیریت شعب استان تهران با حضور معاونین، تعدادی از مدیران ستادی و شماری از کارشناسان شعب شرکت برگزار گردید.
در این نشست، عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگی ها ، ضمن برشمردن اولویت های اداره کل شعب استان تهران و مدیر جدید آن مجموعه، هدف از برگزاری هم اندیشی را ، حل مسئله با رویکردی تازه و مبتنی بر دانش روز مدیریت برشمرد و با تشریح روش های علمی تصمیم گیری و حل مسئله ، این روش ها را مهارتی اساسی و از مسئولیت های روزمره مدیران اجرایی برشمرد و حل مسئله را منطبق با مفهوم گره گشایی از کار دیگران و خود ، در آموزه های دینی و منشاء خیر و برکت برای سازمان و مردم و توسعه و تعالی برای کارکنان برشمرد.بر اساس این گزارش ، در این مراسم ، منصور امیری سرپرست اداره کل هماهنگی امور استانها و شعب ،رئوس برنامه های مراسم را اعلام نمود ، سپس قاسم رمضان پور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، حسین روحی سرپرست اداره کل امور منابع انسانی، حمید رضا بحیرائی سرپرست اداره کل امور نمایندگان، رسولی دبیر کمیته وصول مطالبات، ضمن عرض خداقوت به مناسبت برگزاری موفق مجمع سالانه شرکت، رئوس برنامه ها و ملاحظات حوزه خود را با محوریت واحدهای اجرایی تشریح کردند.در آغاز این مراسم نیز، معارفه جمالی نژاد سرپرست اداره کل شعب استان تهران با مدیران تمامی شعب اجرایی تهران و کارشناسان همراه، در فضایی صمیمی صورت گرفت.جمالی نژاد نیز، طی سخنان کوتاهی، ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت، از استقبال گرم حاضرین تشکر و قدردانی نموده و اهم برنامه های خود را اعلام کرد.شایان ذکر است که برای برگزاری این کارگاه آموزشی، ابتدا مدیریت هماهنگی امور شعب طی مکاتبه با واحدهای اجرایی استان تهران، نقطه نظرات آنان را پیرامون مسائل کاری، جمع آوری و دسته بندی نموده و بعنوان دستور کار ۵ کارگروه با عناوین نمایندگی ها، پشتیبانی، منابع انسانی، فنی و خسارت برخط و فن آوری اطلاعات اعلام نمود و نشست همفکری کارگروه ها در محوطه حیاط باشگاه و در فضایی مفرح و صمیمی برگزار گردید که علاوه بر تفاوت از لحاظ روش و فضای غیر اداری برنامه، نکته جالب دیگر آن حضور همزمان برخی از معاونین و مدیران ستادی، مدیران شعب اجرایی استان تهران و حضور یک کارشناس از تمام واحدهای اجرایی بود و فضای برگزاری نشست، کیفیت مباحث مطروحه و نحوه تعامل حاضرین که فارغ از جایگاه سازمانی و همگی صرفاً با عنوان ارزشمند کارشناس در فضایی دوستانه و صمیمی برای بحث پیرامون مسائل واقعی شعب در کنار هم قرارگرفته بودند جلب توجه نمود و مورد استقبال همه حاضرین قرار گرفت.در انتهای مباحث گروهی، گزارش نهایی و پیشنهادهای کارگروه ها در حضور مدیرعامل شرکت در فضایی بانشاط مطرح و مقرر شد به طریق مقتضی مورد پیگیری قرار گیرد.سپس مدیرعامل شرکت ضمن عرض خداقوت و تبریک برگزاری موفق مجمع به همه همکاران و تشکر از زحمات مدیران و کارکنان سابق شرکت، تبریک به آقای جمالی نژاد و تأکید بر اهمیت شعب استان تهران برای شرکت، بحث کارشناسی، در فضایی دوستانه و همدلانه را زمینه ساز خیر و برکت برای شرکت دانست و از حضور و مشارکت همکاران کارشناس در کارگروه های حل مسئله استقبال نموده و خواستار پیگیری جدی موارد مطرح شده گردید.در این نشست همچنین، معاونین فنی و برنامه ریزی و نوآوری در سخنان کوتاهی از حضور در جمع شاداب همکاران شعب استان تهران اظهار خرسندی و آمادگی خود را برای بذل هرگونه همکاری اعلام نمودند. سپس علیرضا صالحی از مدیران خوشنام و بازنشسته شرکت در جمع حاضرین خاطراتی از دوران خدمت خود بیان نمودند که مورد توجه همکاران حاضر قرار گرفت.در انتهای برنامه نیز دکتر مجتبی مالکی عضو هیأت علمی دانشگاه و صاحب نظر در حوزه مدیریت رفتار و کسب و کار سخنانی تحت عنوان نشاط سازمانی ایراد نمود که مطالب وی نیز مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

 

 

 

آمار اثرگذاری بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث نزد بیمه مرکزی است

مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی اظهار داشت: تاکنون گزارش دقیقی از میزان اثرگذاری طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث انجام نشده اما تهیه چنین گزارشی با پیگیری از بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.چابک آنلاین، زهرا نامداری، مهدی قمصریان، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، گفت: به‌طور معمول هرسال یک فرصت ۶۰ روزه برای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث درنظر گرفته می شود.وی، گفت: از امسال تصمیم براین شد که این فرصت ۶۰ روزه به سه بخش ۲۰ روزه تقسیم شود ، یعنی ۲۰ روز به مناسبت عید غدیر و عید قربان ، ۲۰ روز در انتهای فصل تابستان و ۲۰ روز هم به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر.مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی درپاسخ به پرسش چابک آنلاین مبنی براینکه آیا تاکنون پژوهشی درخصوص میزان تاثیرگذاری طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث انجام شده است،گفت: خیر؛ صندوق گزارش دقیقی از بیمه مرکزی درمورد اینکه این بخشودگی چه اثری بر میزان صدور بیمه نامه شخص ثالث داشته است یا خیر دریافت نکرده وآمار ها بیشتر نزد بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای است.قمصریان گفت: از همکاران صندوق تامین خسارت های بدنی درخواست شده تا با پیگیری از بیمه مرکزی گزارشی از تاثیرگذاری این طرح تهیه کنند.وی، تاکید کرد که بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث، چشم پوشی صندوق تامین خسارت های بدنی از بخشی از منابع درآمدی خود است اما برای گسترش فرهنگ بیمه این موضوع را باجدیت پیگیری می کند.چندسالی است که بیمه مرکزی با همراهی صندوق تامین خسارت های بدنی در جهت گسترش فرهنگ بیمه‌گری و بیمه پذیری، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث را اجرایی می‌کند.به تازگی و با پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، جرایم تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با شرط تهیه بیمه‌نامه با مدت اعتبار یک‌ساله، مورد بخشودگی قرار گرفته است.مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی در بخش دیگری از اظهارات خود،گفت: مطابق قانون یک هفته پس از پایان هر ماه شرکت های بیمه ای باید بدهی خود را با صندوق تامین خسارت های بدنی تسویه کنند.قمصریان، ادامه داد: برخی از شرکت های بیمه ای در شرایط خاصی هستند و برای کمک به آنها اجازه داده شده تا پرداخت مطالبات آنها در قالب تهاتر املاک انجام شود.مدیرعامل صندوق تامین خسارت ‌های بدنی اظهارداشت: شرکت بیمه ایران مطالبات خود به این صندوق را به موقع پرداخت کرده و درحال حاضر بیشتر از سهمی که باید می پرداخت هم پرداخت کرده است.

 

 

هدف‌گذاری بیمه سرمد برای کسب عنوان نوآورترین شرکت بیمه کشور
بیمه سرمد، با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوین بیمه‌ای، در نظر دارد عنوان نوآورترین شرکت بیمه کشور را به خود اختصاص دهد.
این شرکت بر اساس رویکرد خود در بخش بیمه‌داری نوین، اقدام به طراحی بیمه مستمری و بیمه درمان انفرادی سرمد، به عنوان دو محصول در بخش بیمه‌های زندگی کرده است که به‌زودی به بیمه‌گذاران ارائه می‌شود.
در بخش بیمه‌های غیرزندگی نیز این شرکت با طراحی چند محصول جدید، سعی در تنوع‌بخشی به سبد محصولات بیمه‌ای خود دارد. بیمه توشه بار، بیمه حوادث خانواده، بیمه مسئولیت مدنی مدیران هتل‌ها و بیمه مسئولیت مدنی مدیران و هیات مدیره ساختمان‌های مسکونی و تجاری از جمله محصولات جدید بیمه سرمد است که عملیاتی و به بیمه‌گذاران ارائه شده است.
این شرکت هم‌چنین، در راستای خلق محصولات نوآورانه در بخش بیمه‌های زندگی، جلساتی را به اساتید و مدرسان بین‌المللی بیمه زندگی از جمله حسن جدیدی برگزار کرد که تا بتواند با تنوع‌بخشی به سبد محصولات خود، نوآورترین شرکت بیمه کشور را به خود اختصاص دهد.

همایش فصلی مدیران شرکت بیمه دی برگزار شد
همایش فصلی مدیران شرکت بیمه دی برگزار شد همایش فصلی مدیران شرکت بیمه دی برگزار شد
همایش فصلی مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، قائم مقام، معاونین، مدیران ستاد و شعب سراسر کشور با عنوان «منحنی دوم؛ ارزش آفرینی پایدار» به میزبانی شعبه تبریز در استان آذربایجان شرقی برگزار د.
محمدرضا كشاورز مدیرعامل بیمه دی هدف از برگزاری این همایش را تبیین هرچه بهتر استراتژی‌های نوین شرکت قلمداد و آن را حاصل ماه‌ها کار مطالعاتی و به مثابه نقشه‌ی راهی برای جهش به آینده‌ای روشن دانست. وی در ادامه، با بیان هفت نکته کلیدی جهت نیل به موفقیت‌های آتی، یعنی؛ شناخت واقعیت موجود، چشم‌انداز، ریسک استراتژیک، تیم همکاران، توجه به مشتری، نقش مدیران و دلبستگی و تعصب سازمانی را، از مواردی برشمرد که می‌توانند در اجرایی نمودن استراتژی‌های شرکت، مهم و مؤثر باشند.محمدرضا کشاورز با بیان این نکته که رضایتمندی مشتریان و مطلوب نمودن تجربه‌ی ایشان با بیمه دی، از اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۱ است، گفت؛ در این راستا تقویت شبکه‌ی فروش و ارائه‌ی خدمات فن‌آورانه دیجیتالی از برنامه‌هایی است که در سند استراتژیک شرکت بدان اشاره شده و تحقق آن اهتمام تمامی ارکان شرکت را طلب می‌کند. مدیرعامل شرکت بیمه دی همچنی افزود؛ توسعه‌ی کسب و کار بیمه‌ای در فضای دیجیتال، عاملی تعیین کننده و اثربخش در افزایش سطح رضایتمندی مشتریان است و از همین رو،‌ بیمه دی با ارائه‌ی اپلیکیشن «دِی‌دار» تلاش نموده تا صدرنشینی خود در خلاقیت‌های فن‌آورانه‌ و خدمت‌دهی دیجیتالی را حفظ نموده و بهترین تجربه از عملیات بیمه‌گری را برای مشتریان‌ خود رقم بزند.این همایش با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و تبادل دانش و مهارت میان‌ معاونین و مدیران شرکت بیمه دی همراه بود.

بیمه حامی آموزش منابع انسانی صنعت حمل ونقل
در نخستین گردهمایی معرفی دوره مهارت افزایی منابع انسانی صنعت حمل و نقل و لجستیک که با حضور فعالان و مدیران برجسته صنعت حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، در سالن همایش‌های تأمین اجتماعی هرمزگان برگزار شد، مدیر شعبه هرمزگان بیمه تعاون، از ضرورت آموزش منابع انسانی صنعت حمل و نقل سخن گفت.ناهید قاسمی پور، سرپرست شعبه بندرعباس بیمه تعاون، در نخستین «دوره مهارت افزایی منابع انسانی صنعت حمل‌ونقل و لجستیک» و با حضور فعالان و مدیران برجسته صنعت حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ بیمه در آموزش و حمل‌ونقل گفت: بیمه در حمل‌ونقل یک‌راه مهم برای کاهش خساراتی است که درزمینه جابه‌جایی کالاها پیش می‌آید و ایمنی در حمل‌ونقل بر اساس آمار حوادثی که منجر به آسیب‌دیدگی و انواع خسارت می‌شود محاسبه می‌گردد.وی افزود: «ازاین‌رو داشتن بیمه در حمل‌ونقل ضروری است همچنین نیروی انسانی نقش کلیدی در رشد و توسعه سازمان‌ها دارد و آموزش صحیح نیروی انسانی باعث بهبود عملکرد سازمان می‌شود با توجه به گردهمایی انجام‌شده شرکت‌های حمل‌ونقل با ورود به بحث آموزش منابع انسانی مطمئناً به‌زودی شاهد توسعه و عملکرد بهتری نسبت به قبل در سازمان خود خواهند بود و چه اتفاق خوبی است اگر تمامی سازمان‌ها در موضوع آموزش نیروی انسانی وارد گردند تا شاهد توسعه و عملکرد خوب و باکیفیت بهتر در کشور باشیم».گفتنی است یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون نیز در رویداد «اینشورتاک»، اولین مسابقه سخنرانی تخصصی در صنعت بیمه که با هدف ارتقای مهارت‌های فن بیان و سخنوری‌ برگزار شد، از ضرورت های برگزاری چنین مسابقات و رویدادهایی به منظور آموزش مهارت های سخنوری و ارائه حرفه ای و کمک به رشد و توسعه ضریب نفوذ بیمه در بین مردم سخن گفته بود.او همچنین در نشست آنلاین بررسی آثار پاندمی کرونا بر صنعت بیمه نیز بیان کرده بود که با توجه به تحولاتی که تحت تأثیر پاندمی کرونا به وجود آمده است، این ضرورت بیش از پیش دیده می شود که به آموزش نیروی انسانی به منظور مواجهه با شرایط آینده توجه ویژه ای صورت پذیرد.