بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل
بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل

برای افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل ۱۸۵میلیارد تومان هزینه شد به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، مدیرکل راه و شهرسازی درحاشیه افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم اداره کل راه وشهرسازی استان مازندران در بخش مهندسی وتوسعه ساخت راه‌ها، […]

برای افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل ۱۸۵میلیارد تومان هزینه شد
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، مدیرکل راه و شهرسازی درحاشیه افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم اداره کل راه وشهرسازی استان مازندران در بخش مهندسی وتوسعه ساخت راه‌ها، طرح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر بود که باحضور استاندار و سایر مسئولین استانی افتتاح گردید وبه بهره برداری رسید. وی تصریح کرد: این پروژه عمرانی که از سال ۹۶ آغاز شده بود در یکسال اخیر در دولت سیزدهم با پیشرفت ۴۰درصدی همراه بود و با افتتاح آن گره ترافیکی در این محور باز و روان شد. نظری در ادامه گفت: این تقاطع غیر همسطح یکی از نقاط حساس بود که روزانه بیش از ۱۲ هزار تردد در آن انجام می شد. وی خاطرنشان کرد؛ پل روگذر هزار سنگر به طول ۲۰۰ متر و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان از محل پروژه‌های وزرات راه و شهرسازی تامین اعتبار شد وهمزمان با چهارمین روز از هفته دولت پل و به منظور کاهش بار ترافیکی به بهره برداری رسید. شایان ذکر است میدان هزار سنگر در امتداد محور هراز کلیدی ترین منطقه در تقاطع شاهراه ورودی استان از پایتخت ومحور ارتباطی آمل و بابل محسوب می‌شود. پل غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل نقش مهمی در کاهش ترافیک میدان هزارسنگر آمل در تقاطع خروجی‌های شهرستان به شهرهای بابل و محمودآباد دارد. تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل علاوه بر اینکه راه ارتباطی پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان مازندران است، بلکه بر سر اصلی ترین مسیر مواصلاتی و ترانزیتی جغرافیای مرکزی استان محسوب می‌شود که حتی در ایام عادی و غیر تعطیل نیز میزبان تردد ده‌ها هزار خودرو از جمله خودروهای سنگین است.

 

 

مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر مطرح کرد؛
خدمات زیرساختی لازمه جمعیت‌پذیری شهر “امیرکبیر” استان مرکزی
مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر گفت: بعید است پروژه قطار شهری برای شهر امیرکبیر اجرایی شود، اولویت با شهر مهاجران است.
حمید کریمی ششم شهریورماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: برنامه ریزی ساخت شهر مهاجران در ابتدای دهه ۷۰ در وسعت ۱۱۳۰ با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر صورت گرفت. امروز شهر پویاست و جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر دارد و برنامه ریزی برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن صورت گرفته و کار در وسعتی حدود ۱۰۰ هکتار برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: مکانیابی شهر جدید امیرکبیر مربوط به سال ۱۳۷۱ است، سال ۸۸ شهر برای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شد و در حال حاضر ۲ هزار نفر سکنه دارد و علاوه بر ساخت مسکن، پروژه های شهرسازی با تمام امکانات زیربنایی و روبنایی انجام گرفت و همه امکانات مانند مدرسه، درمانگاه، مسجد، فضای سبز و … با منابع مالی شرکت عمران شهرهای جدید احداث شد. پیرو طرح نهضت ملی مسکن نیز ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد و در این بین ساخت ۳۵۰ واحد ویلایی نیز در قالب نهضت در دستور کار است، از نظر تامین زمین مشکلی وجود ندارد اما قدری محدودیت‌های منابع مالی وجود دارد.
کریمی اضافه کرد: ۲۰ هزار نفر برای شهر امیرکبیر و ۲۰ هزار نفر برای شهر مهاجران ثبت نام شده‌اند و پس از طی کردن مراحل لازم و سبز شدن فرم ج، متقاضی موثر شناسایی می شود و کار احداث مسکن در قالب متقاضی موثر اجرایی می‌شود که البته ۶۰۰ نفر متقاضی هستند.
وی در خصوص قطار شهری امیرکبیر- اراک – مهاجران گفت: طرح توجیهی این قطار در سال ۸۸ به شورای عالی شهرسازی ارائه شد، در زمان وزارت دکتر آخوندی در وزاتخانه راه و شهرسازی تفاهم نامه‌ای بین استانداری مرکزی، راه‌آهن ایران و شرکت عمران شهرهای جدید تعریف شد و مقرر شد که شرکت مشارکت مالی در این رابطه داشته باشد. با وجود مکاتبات فراوان، پروژه تا امروز اجرایی نشده است و بعید می دانم برای امیرکبیر این قطار اجرایی شود و اولویت شهر مهاجران است.