مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: نرخ جدید عوارضیها به کمیتهای برای بررسیها ارسال شده و ما اسناد و جداول پیشنهادی را به این کمیته برای تصمیمگیری ارسال کردهایم. خیرالله خادمی در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره علت طولانی شدن ساخت پروژه آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: این پروژه هم طی […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: نرخ جدید عوارضیها به کمیتهای برای بررسیها ارسال شده و ما اسناد و جداول پیشنهادی را به این کمیته برای تصمیمگیری ارسال کردهایم.
خیرالله خادمی در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره علت طولانی شدن ساخت پروژه آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: این پروژه هم طی یک سال اخیر و هم چند سال قبل از آن، به خوبی پیشرفت داشت و اگر احجام کاری و نوع کارهایی که در دست اقدام است و حتی مدت تکمیل و بهره برداری از برخی قطعات آن را نگاه کنیم، میبینیم که چه اقدامات مناسبی است و به نسبت زمانی که انجام شده، قابل تقدیر هم هست.
وی افزود: قطعه یک آزادراه تهران-شمال طی پنج سال با ثبت رکوردهایی از قبیل بومی سازی مهندسی اجرای پروژه به بهره برداری رسید هیچکس فکر نمیکرد که با اتکا به مهندسان داخلی بتوانیم این قطعه بسیار سخت و پیچیده را احداث و تکمیل کنیم ولی با موفقیت این کار انجام شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال یادآور شد: کسی فکر نمیکرد که تونل البرز به عنوان طولانیترین تونل خاورمیانه را مهندسان ایرانی به تنهایی و در مدت زمانی مناسب، احداث کنند اما در حال حاضر این تونل زیر بار ترافیکی است و با توانایی ۱۰۰ درصدی داخلی ساخته شد.
وی تأکید کرد: ۸۵ درصد قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، تونل و پل است و پروژه راهسازی نیست بلکه یک پروژه بسیار سنگین ابنیه در طول راه است؛ آن هم ابنیه بسیار سنگین و پیچیده؛ تلاش ما این است که قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال به بهره برداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ابتدای امسال برای ساخت آزادراه تهران-شمال یک برنامه اجرایی و یک برنامه مالی با همکاری بنیاد مستضعفان طراحی کردهایم که برنامه مالی، پشتوانه برنامه اجرایی است؛ در بخش تأمین مالی به دلیل افزایش قیمتهایی که پیش آمد، این دغدغه پیش آمد که تا پایان سال نتوانیم این قطعه را بهره برداری کنیم. وی ادامه داد: اگر تا پایان امسال نتوانیم این پروژه را بسازیم، حتماً تا پایان خرداد سال آینده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال را تکمیل خواهیم کرد.
خادمی درباره مستهلک شدن بخشی از آزادراه تهران-شمال بیان کرد: چنین چیزی وجود ندارد؛ چون قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تنها ۳ سال است که در دست ساخت است و همه ابنیه های آن جدید است؛ اما درباره منطقه یک این آزادراه که در سالهای گذشته در دست چینیها بود، به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار پروژه پیدا کرده بود، روند ساخت آن طولانی و ساخت پروژه متوقف شد؛ اما بعد از آنکه قرار شد چینیها از این پروژه خارج شوند، طی ۴.۵ تا ۵ سال منطقه یک آزادراه تهران-شمال با آن عظمت به وسیله مهندسان ایرانی تکمیل شد. معاون وزیر راه با اشاره به نرخ عوارض آزادراهی گفت: پیشنهاد متوسط ۲۸ درصدی عوارض بابت دو سالی بود که عوارض آزادراهی افزایش نداشت و نرخهای جدید تا بهار سال ۱۴۰۱ به قوت خود باقی خواهد ماند. وی با بیان اینکه دغدغه اصلی در خصوص افزایش عوارض آزادراه تهران-شمال بود، گفت: نرخ جدید عوارضیها به کمیتهای برای بررسیها ارسال شده و ما اسناد و جداول پیشنهادی را به این کمیته برای تصمیمگیری ارسال کردهایم.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري:
برنامه جهاني ممیزی فرصتي براي بهبود و ارتقاء ايمني در صنعت هوانوردي ايران است
جلسه ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو (USOAP-CMA) با حضور رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، مديرعامل شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران به عنوان ارائه دهنده خدمات ناوبري هوايي و بزرگترين بهره بردار فرودگاههای كشور، رئيس سازمان هواشناسي كشور و نمايندگان فرودگاه حضرت امام خميني (ره) برگزار شد.
در اين جلسه مميزان ايكائو مطابق پروتكلهاي برنامه افتتاحيه به معرفي برنامه يوزاپ ايكائو و حوزههاي مورد مميزي كه شامل مقررات و قوانين بالادستي در حوزه هوانوردي است و همچنين ساختار سازمان هواپیمایی و ارائه دهندگان خدمات و حوزههاي فرودگاهي خدمات ناوبري و دفتر بررسي سوانح پرداختند.
كاپيتان محمد محمدي بخش رئيس سازمان هواپيمايي كشوري برنامه جهاني ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو (USOAP-CMA) را فرصتي براي بهبود و ارتقاء ايمني و دانش و آموزش در صنعت هوانوردي ايران دانست و گفت: نمايندگان پاسخ گو در حوزههاي ياد شده، از متخصصان حرفهاي صنعت هوانوردي هستند و صادقانه پاسخ گوي سوالات شما خواهند بود و براي نشان دادن ميزان انطباق خدمات هوانوردي ايران با استانداردها و توصيه هاي ايكائو همكاري لازم را خواهند داشت. وي افزود: نگاه ما به اين بازرسيها و نظارت ها آموزشي است و حتما از نكات شما در حين نظارت در جهت تقويت و توسعه بخش هوايي كشور استفاده كرده و مطمئن هستم شما در جهت توسعه هوانوردي ايران تلاش خواهيد كرد.
محمدي بخش در پايان ابراز اظهاراميدواري كرد: برنامه مميزي از مجموعه هوايي كشور با نظارت دقيق شما به نحو احسن در برنامه زمان بندي شده اجرا شود و آماده هستيم برنامههاي شما را برابر سوالات هر حوزه انجام دهيم. برنامه شما را براساس يك مبناي علمي و استاندارد بنا شده است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:
توسعه ناوگان، اولویت اول کشتیرانی در دولت سیزدهم است
مدیرعامل کشتیرانی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با در نظر داشتن تامین نیازهای ناوگان با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی، اقدام به سفارش ساخت ۴ فروند کشتی به سازندگان داخلی کرد.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با تشریح عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از تدوین و اجرای برنامه راهبردی ۵ ساله در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه فعالیت این گروه خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته که نسخه اول سند راهبردی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده، همواره سعی بر این بوده که برنامههای توسعهای گروه کشتیرانی به نحوی که قابل اجرا و عملیاتی باشد، در سند دیده شود.
é توسعه ناوگان، اولویت اول کشتیرانی در دولت سیزدهم
وی مهمترین اولویت در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی چند سال آینده را توسعه ناوگان دانست و تاکید کرد: این اولویت در کنار امور جاری و عملیاتی گروه در دستور کار قرار دارد؛ این در حالی است که در حال حاضر میانگین سن ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هجده سال است و اگرچه میانگین سن ناوگان جهانی نیز همین حدود است؛ اما با توجه به وظیفه ملی که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، لازم است به موقع و در راستای انجام تعهدات ملی، ناوگان بهروزرسانی و جوان سازی شود.
مدرس خیابانی تصریح کرد: برای توسعه ناوگان، نیاز به ساخت و خرید کشتی به صورت همزمان و فروش کشتیهای کهنه به بهترین شکل وجود دارد؛ ضمن اینکه طبق برنامه، توسعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شامل توسعه در حوزههای کانتینر، حمل فله، ابنیه و زیرساختهای فنی و حتی کریدور نیز میشود.
الحاق ۴ فروند کشتی ساخت داخل و افزایش ۴۰ درصد به ظرفیت حمل بار
وی با تاکید بر اینکه تا کنون و بر اساس سند چشمانداز ۵ ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چندین پروژه توسعهای فعال شده است، گفت: در بُعد ساخت کشتی در داخل کشور، ساخت چهار فروند شناور برای الحاق به ناوگان کشتیرانی دریای خزر در یاردهای داخلی آغاز شده است که با اضافه شدن این شناورها به ناوگان، ۴۰ درصد به ظرفیت حمل کانتینری کشتیرانی در دریای خزر افزوده میشود. مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: در حال حاضر ظرفیت حمل کانتینری کشتیهای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب شرکت کشتیرانی دریای خزر و در این دریا، حدود ۷۰ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) در سال است که با ورود چهار فروند کشتی ساخت داخل، این رقم به ۱۰۰ هزار TEU در سال افزایش مییابد.
é سفارش ساخت داخل دو فروند شناور خدمات عمومی
مدرس خیابانی در رابطه با الحاق شرکت کشتی سازی اروندان به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این الحاق، تکمیل کننده زنجیره ارزش و تولید در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است؛ به نحوی که در حال حاضر فرآیند نقل و انتقال شرکت اروندان به گروه انجام شده است، ضمن اینکه برنامهریزی لازم برای توسعه این شرکت صورت گرفته و بهزودی، فعالیتها در این حوزه نیز آغاز خواهد شد. وی در این رابطه توضیح داد: شرکت اروندان قرار است فعالیت خود را با ساخت دو فروند شناور خدمات عمومی که مورد نیاز شرکتهای تابعه گروه کشتیرانی است، آغاز کند که با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، قرارداد ساخت این دو فروند نیز در انتهای شهریور منعقد میشود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهروزرسانی زیرساختهای شرکت اروندان در دست انجام است، تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن یارد کشتی سازی اروندان در استان خوزستان مقرر شده، تعمیرات سفری ناوگان در این استان به این شرکت منتقل شود.
é افزایش ۴۰ هزار TEU به ظرفیت کانتینری ناوگان علیرغم تحریمهای ظالمانه
مدرس خیابانی از دیگر دستاوردهای قابل توجه گروه کشتیرانی در اجرای دو راهبرد «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» و «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را سفارش ساخت کانتینر به تولیدکنندگان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور موفق شدیم به کمک یکی از شرکتهای داخلی، حدود هزار TEU کانتینر استاندارد معادل ۵۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی را با موفقیت تولید کنیم که بخش اعظم این کانتینرها تحویل شده و مابقی نیز، در حال تحویل است؛ ضمن اینکه بخش اعظمی از این کانتینرها به حوزه کریدور شمال- جنوب و دریای خزر اختصاص پیدا کرده و به حوزه خزر منتقل شده است. مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از افزایش ۴۰ هزار TEU به این ناوگان علیرغم تحریمهای ظالمانه خبر داد و گفت: سفارش ساخت ۱۰۰۰ کانتینر ۴۰ فوتی به سازندگان داخلی داده شده و قراردادهای مرتبط با آن منعقد شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به نیاز گروه کشتیرانی به کانتینرهای نو، با شش شرکت بزرگ داخلی تفاهم نامه ساخت کانتینر امضا شده که بخشی از این تفاهم نامهها نیز اجرایی شده است.
تامین ۸۰ درصد نیازهای ناوگان از داخل کشور
وی یکی از دیگر از دستاوردهای قابل توجه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را طی سال گذشته، تامین بیش از ۸۰ درصد از نیازهای ناوگان از داخل کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به برنامهریزی طولانی مدت و منسجمی که صورت گرفته، طی سال گذشته نیازهای ناوگان به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از تولیدات داخلی و از بازار داخلی کشور تامین شد که شامل تمامی نیازمندیهای ناوگان از جمله سوخت، ملزومات، قطعات یدکی، تعمیرات سفری، تعمیرات ادواری، کلاس کشتیها، پرچم و آموزش بوده است.
é اشتغال ۲ هزار نفر در ساخت ۴ فروند کشتی
مدرس خیابانی در خصوص توجه به موضوع اشتغالزایی از سوی گروه کشتیرانی در شرایط تحریمهای ظالمانه نیز اشارهای داشت و در این باره گفت: با ساخت چهار فروند کشتی که پیش از این به آنها پرداخته شد، پیش بینی میشود مجموعاً ۲ هزار نفر برای ساخت این چهار فروند کشتی به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شوند.
وی افزود: همچنین دهها کارگاه مختلف و تامین کننده متنوع در جنوب و شمال کشور، در این پروژهها مشارکت مستقیم و غیرمستقیم خواهند داشت؛ ضمن اینکه ۱۰۰ درصد شناورهایی که امکان تعمیر آنها در داخل فراهم باشد، با استفاده از ظرفیت داخل کشور تعمیر میشوند.
مدرس خیابانی ادامه داد: در عین حال، برای آن بخش از شناورهایی که امکان تعمیر آنها در داخل وجود ندارد، تلاش میشود تا با تجهیز و تقویت امکانات مرتبط با تعمیرات در داخل کشور، حداکثر تعمیرات را در داخل کشور انجام دهیم.
وی ادامه داد: با حذف حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان دریایی خارجی، هم اکنون ۳۷۰۰ نفر از کادر دریایی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را جوانان ایرانی تشکیل میدهند و تعداد کارکنان خارجی به صفر نزدیک شده است؛ بدیهی است در برخی از مواقع، به دلیل موضوعاتی همچون شیوع بیماری کرونا، ویزا و پاسپورت ممکن است به صورت موقت، از کارکنان خارجی در سفرهای خارجی استفاده شود که این میزان، حداکثر یک درصد و معادل حداکثر ۴۰ نفر در کل بدنه ۳۷۰۰ نفری ناوگان است.
مدرس خیابانی تاکید کرد: طی دو سال گذشته توانستیم با استخدام نیروی کار داخلی، نیروی خارجی فعال در ناوگان را به نزدیک صفر برسانیم.
é ثبت رکورد حمل ۲۷ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از جمله دستاوردهای مهم این گروه را طی سال ۱۴۰۰ که به احتمال فراوان در سال جاری نیز تکرار خواهد شد، دستیابی به رکورد حمل ۲۷ میلیون تن کالا اعلام و خاطرنشان کرد: این رکورد تاریخی با بهرهگیری از ۱۴۰ فروند شناور ملکی این گروه به دست آمده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که به علت تحریمها، تامین سوخت از مبادی خارجی با دشواری مواجه بود که بر این اساس، با نگاه ویژهای که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تامین نیازهای ناوگان از داخل کشور داشته است، با تکیه بر توانمندیهای داخلی موفق شدیم تا ۱۰۰ درصد از سوخت مورد نیاز ناوگان را از داخل تامین کنیم؛ به نحوی که هم اکنون، تمام سوخت مورد نیاز شناورهایی که به ایران تردد دارند، با همکاری تنگاتنگ با وزارت نفت و پالایشگاههای داخلی، در داخل کشور تامین میشود.
é حمل ۳۰۰ دستگاه کانتینر کالای ترانزیتی روسیه
وی مأموریت مهم گروه کشتیرانی در سال جاری را احیای کریدور شمال-جنوب اعلام کرد و گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق شد از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۳۰۰ دستگاه کانتینر کالای ترانزیتی روسیه را به این کشور حمل کند.
کاهش ۳۰ درصدی هزینه حمل بار با احیای کریدور شمال- جنوب
مدرس خیابانی تصریح کرد: با احیای کریدور شمال- جنوب هزینه حمل کالا نسبت به مسیر کانال سوئز تا ۳۰ درصد و زمان حمل آن تا ۴۰ درصد کاهش مییابد که امیدواریم در این زمینه نیز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگ زرین دیگری ثبت کند.
سرپرست فرودگاه امام:
هیچ گونه بلیت فروشی در ایام اربعین از ترمینال سلام فرودگاه نداریم
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: از ۱۲ شهریور همه پروازهای زیارتی به ترمینال سلام این فرودگاه منتقل شده و در ایام پروازهای اربعین به هیچ عنوان فروش بلیت از فرودگاه نخواهیم داشت.
سعید چلندری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فروش بلیت پروازهای اربعین در فرودگاه امام خمینی گفت: سیاستی که برای ایام سفرهای اربعین امسال اتخاذ شده این است که به هیچ عنوان فروش بلیت در فرودگاه امام خمینی نداریم.
وی افزود: کسانی که میخواهند هوایی به عتبات در ایام اربعین مشرف شوند میبایست از وب سایتهای شرکتهای هواپیمایی بلیت خریداری کنند و حتی یک قطعه بلیت هم در فرودگاه حضرت امام به فروش نمیرسد.
سرپرست فرودگاه امام خمینی ادامه داد: مسافران در ایام اربعین پرینت بلیت خود را همراه بیاورند و از پذیرش بدرقه کنندگان، استقبال کنندگان و همراه زائران در فرودگاه امام خمینی معذوریم. از ورود غیرمسافر به ترمینال سلام فرودگاه امام ممانعت خواهد شد.
چلندری یادآور شد: از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی پرواز به عتبات نداریم و از ۱۲ شهریور امسال به بعد همه پروازهای زیارتی شامل عتبات (نجف و بغداد)، حج (جده و مدینه) و دمشق از ترمینال سلام انجام خواهد شد.
در پنج ماهه سال جاری صورت پذیرفت :
مازندران دومین استان پر تردد در سطح کشور
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران گفت : برابرآمار به دست آمده طی ۵ ماه نخست سال جاری بیش از۲۹۱ میلیون و۳۸۴ هزارتردد ازانواع وسایل نقلیه درسطح محورهای این استان به ثبت رسید که حدود ۷.۸ درصد از ترددکل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ مازندران در رتبه دومین استان پرتردد کشور قرارگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت : بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه طی مرداد ماه سال جاری دراستان مازندران، نشان می دهد پرتردد ترین ساعت روز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ اتفاق می افتد و ساعت ۱۸ الی ۱۹ با میانگین تردد ساعتی حدود۱۱۰ هزار وسیله نقلیه دارای فراوانی بیشتری دربین ساعات پرتردد مرداد ماه سال جاری بوده است.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی درطی این مدت حدود ۱۱۰ هزار تردد بوده، نتیجه میشود درطی ساعت اوج میزان تردد درحدود ۴۵ درصد بیشتر از میانگین تردد ساعتی در آن ماه بوده است.
مدیر کل راهداری وحمل ونقل جادهای مازندران اظهار داشت : طی ۵ ماه نخست سال جاری میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در این استان بیش از۲۱ میلیون و۹۲۴ هزار تردد بوده است که این عدد نشان دهنده سهمی ۷.۵ درصدی وسایل نقلیه سنگین ازتردد کل
وسایل نقلیه است.
جهانیان به آمارتردد ثبت شده ازمحورهای مواصلاتی استان مازندران با استانهای مجاوراشاره و عنوان نمود : طی ۵ ماه نخست سال جاری از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از ۲۶میلیون و۷۷۳ هزار تردد انجام شده که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.
لازم به ذکر است مسافرین و رانندگان میتوانند جهت کسب اطلاعات ازآماروارقام تردد درمحورهای استان وکشور همچنین آگاهی ازآخرین وضعیت راهها و انسدادها یامحدودیتهای احتمالی تردد و شرایط جوی به سایتir.141.www مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.
در هفته دولت صورت پذیرفت؛
بهرهبرداری از۸ پروژه راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان تنکابن
رئیس راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان تنکابن از بهره برداری از ۸ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در گرامیداشت هفته دولت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران مهندس علی نصیری اظهار داشت: شهرستان تنکابن به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبههای فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که در میان نیز محورهای روستایی و ییلاقی این منطقه نیز از این قضیه مستثنی
نیست.
مهندس نصیری در ادامه به پروژههای افتتاحی این اداره در گرامیداشت هفته دولت اشاره و خاطر نشان ساخت : اجرای عملیات روکش آسفالت راه روستایی مازوبن به طول ۱ و نیم کیلومتر با اعتباربالغ بر۱۲میلیارد ریال،زیر سازی و آسفالت راه روستایی آغوزکتی به طول ۱ کیلومتر با اعتباربالغ بر ۱۰ میلیارد ریال،اجرای روکش آسفالت دوهزار محدوده تله به طول ۳٫۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال(مشارکت دهیاری و اداره راهداری)، اجرای دوربرگردان استاندارد در محور کمربندی تنکابن با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال، آسفالت تراشی و اجرای آسفالت محور خشکداران به طول ۶۵۰ متر و با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال ،اجرا و زیر سازی رمپ ورودی پایانه مسافربری تنکابن، اصلاح نقاط پر تصادف سه راهی زنگیشاه محله، گلیجان، رضامحله با اعتبار ۸ میلیارد ریال و اصلاح و تعریض و تامین دید پیچ پر تصادف گلیجان به خلخال محله با اعتباری بالغ بر۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
گفتنی است از ۱۰۴۰۰کیلومتر راه ارتباطی موجود در مازندران مقدار کیلومتر در تنکابن ۶۲۶ قرار دارد.