مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کالاهای بهداشتی در بازه زمانی کمتر از ۳ روز با همکاری گمرک و سایر دستگاههای مربوطه از بندر شهیدرجایی ترخیص می شود. اله مراد عفیفی پور در مورد تسریع در روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، […]
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کالاهای بهداشتی در بازه زمانی کمتر از ۳ روز با همکاری گمرک و سایر دستگاههای مربوطه از بندر شهیدرجایی ترخیص می شود.
اله مراد عفیفی پور در مورد تسریع در روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: تسریع در ترخیص و خروج کالاهای بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و تا به امروز در بازه زمانی کمتر از ۳ روز با همکاری گمرک و سایر دستگاههای مربوطه، کالاها از بندر شهیدرجایی ترخیص می شوند.
وی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی پس از تخلیه از کشتی، در کمتر از یک ماه از بندرشهیدرجایی ترخیص، خارج و به سوی مقاصد حمل جابجا میشود، گفت: بنادر اولویت اقتصادی کشور هستند و رونق اقتصادی ایران بستگی به فعالیت شبانهروزی بنادر دارد، از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا پروتکلهای ستاد ملی مقابله با کرونا به همراه پروتکلهای بین المللی مربوط به قرنطینه و بازرسی کشتیها در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه هیچیک از فعالیتهای بنادر در این برهه زمانی متوقف نشده است و به صورت شبانهروزی خدماترسانی انجام میشود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: تاکنون هیچ آلودگی مربوط به ویروس کرونا از مبدا بنادر هرمزگان گزارش نشده است و با تدابیر لحاظ شده کمترین تاثیرپذیری را در حوزه عملیاتی داشتهایم.
عفیفیپور درباره ضرورت توسعه حملونقل چند وجهی بیان کرد: باید از تمام شقوق حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی استفاده کنیم تا کالاهای صادارتی و وارداتی را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر جابجا کنیم و در این راستا نیز شاهد آلودگیهای زیست محیطی کمتر باشیم، به همین دلیل نیز استفاده از حمل و نقل ترکیبی یکی از اولویتهای ما است.
وی ادامه داد: مزایای حملونقل ترکیبی در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه صاحبان کالا و متولیان حملونقل عملکرد موفقی در این زمینه داشتهاند و خوشحال هستیم که از این مسیر میتوانیم به توسعه بازار و کاهش هزینههای تمام شده مصرفی مردم کمک کنیم.
احتمال بسته ماندن فرودگاه اورلی پاریس
تا سپتامبر
روز گذشته رسانههای خبری فرانسه هشدار دادند که فرودگاه اورلی پاریس ممکن است تا پاییز بسته بماند. برخی از منابع خبری هشدار دادند که ممکن است فعالیت فرودگاه اورلی پاریس به علت بحران ناشی از کرونا، تا پایان تابستان در حالت تعلیق بماند. این فرودگاه از ابتدای ماه گذشته بسته شد، اما بعید است تا بهتر شدن شرایط، مجددا بازگشایی شود.
آن طور که سایت «سیمپل فلایینگ» نوشته است، شیوع ویروس فراگیر کرونا به شدت سفرهای هوایی ورودی و خروجی فرانسه را کاهش داده است و تمام خدماتی که قبلا توسط این فرودگاه ارایه می شد، در طول تابستان از سوی فرودگاه شارل دوگل پاریس ارایه خواهد شد.
شوک ناشی از ویروس کرونا هنوز در بسیاری از کشورها احساس می شود و هنوز بسیاری کشورها مرزهای خود را به جز برای سفرهای ضروری بسته نگه داشته اند، فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست.
گزارش ها حاکی از آن است که در آوریل ۲۰۲۰ ترافیک هوایی در سراسر اروپا ۹۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۲ هفته ابتدایی آوریل فقط ۲ درصد سرویسهای خدماتی هوایی در داخل و خارج از پاریس عملیاتی بودند.
در این وضعیت بی سابقه، ایرلاینها مشتاق پرواز دوباره هستند اما بررسیها نشان از این دارد که بازگشت به شرایط قبل ممکن است بیش از آن چیزی که ایرلاینها انتظار دارند، طول بکشد. به همین دلیل رسانه خبری Les Echos گزارش داد که فرودگاه اورلی ممکن است تا پاییز بسته بماند. به گفته این سایت این موضوع قبلا توسط یک منبع آگاه اطلاع رسانی شده بود.
برآورد ۸۰۰میلیارد تومانی بابت اتمام خط آهن همدان – سنندج
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برای اتمام پروژه احداث راه آهن همدان – سنندج ۸۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.
شهرام ملکی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر این برای برطرف کردن موانع سد راه اجرای پروژه راه آهن همدان – سنندج و سرعتبخشی بیشتر به آن، کمیته ای با عضویت دستگاههای متولی تشکیل شده است، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد ولی پیشبینی میشود با عنایت سازمان برنامه و بودجه کل اعتبار مورد نیاز پروژه تامین شود.
وی با بیان اینکه کل پروژه ۱۵۱ کیلومتر و در سه قطعه تقسیم بندی شده، گفت: حدود ۸۵ درصد از زیرسازی کل مسیر تا این لحظه انجام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در قطعه ۲ (سمت دهگلان) که بیشترین میزان از حجم پروژه را به خود اختصاص داده، پیمانکار مشغول عملیات زیرسازی است.
وی افزود: بخاطر سرعت دادن به اجرای پروژه و بهره برداری از آن تا پایان سال ۹۹، مرحله ریلگذاری در سه مقطع در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ریلگذاری از سمت سنندج به صورت دستی شروع شده است، افزود: از سمت همدان به سنندج ریل گذاری به صورت مکانیزه در حال انجام است و ریل گذاری قطعه سوم، از دهگلان به سمت قروه به زودی با استقرار کارگاه آغاز میشود.
ملکی ادامه داد: برآورد اولیه اجرای این پروژه برای سال ۹۸-۹۹ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به هزینههایی که از طریق نرخ برگزاری مناقصه و اوراق خزانه به این رقم افزوده میشود این برآورد اولیه قطعا بیشتر از این خواهد بود.