تدارک بیش از ۵۰۰ برنامه برای هفته بسیج
تدارک بیش از ۵۰۰ برنامه برای هفته بسیج

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال، بسیج خدمتگزار مردم است که بر این اساس، بیش از ۵۰۰ برنامه مردم محور، برای این هفته برنامه ریزی شده است. به گزارش روح اله عبدالعلی زاده خبرنگار ما از تبریز، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل با […]

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال، بسیج خدمتگزار مردم است که بر این اساس، بیش از ۵۰۰ برنامه مردم محور، برای این هفته برنامه ریزی شده است.
به گزارش روح اله عبدالعلی زاده خبرنگار ما از تبریز، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل با اشاره به شرایط اخیر کشور اظهار داشت: دشمنان انقلاب همواره در صدد این بودند که با مسائل امنیتی، آشوب و اغتشاش در جامعه و به ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس، به هدف خود که همان زیر سوال بردن امنیت داخلی ماست دست یابند. وی گفت: بعد از فتنه های مختلف در دهه های اخیر که هر کدام با روش خاصی انجام و به سنگ خورد، اینک دشمن به رویارویی مسلحانه روی آورده که در این قضایا نیروهای بسیج توانسته اند به صورت شبانه روزی و بدون ادعا به دفاع از کیان کشور و شهروندان بپردازند. فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: برپایی نمایشگاه بازسازی شده عملیات والفجر ۸ در حوزه خسروشاه، نمایشگاه دستاوردهای زنان، رزمایش جهادگران فاطمیه ۲ در حوزه خواهران خسروشاه، باسمنج و سردرود، نشست های روشنگری و بصیرتی در راستای جهاد تبیین و آگاهی سازی، برگزاری اردوهای جهادی، ویزیت رایگان پزشکان، رزمایش کمک‌های مومنانه، مسابقات ورزشی در سطح پایگاه ها و نواحی مختلف، بازدید علمی از پارک علم و فناوری ربع رشیدی، کارگاه پیشگیری از اعتیاد و برپایی نمایشگاه مربوطه، حضور اکیپ سازمان انتقال خون برای اهدای خون، ایجاد میز خدمت، ویزیت رایگان تغذیه، روانشناسی و مامایی، توزیع غذای گرم، یادواره ۶۴ شهید والامقام منطقه باسمنج و غیره از جمله این برنامه‌هاست. وی با بیان اینکه در طول هفته بسیج، رزمایش کمک مؤمنانه هم ادامه خواهد داشت گفت: رزمایش کمک مؤمنانه و توزیع بسته های معیشتی، یکی از نقاط قوت و قابل تحسین در سپاه ناحیه امامت تبریز است که در چند سال اخیر، در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی و … بین نیازمندان واقعی توزیع شده است که در سال ۱۴۰۱ هم بیش از ۳۱ هزار بسته، تهیه و توزیع شده است. فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در ادامه با اشاره به وظیفه بسیج در بحث جهاد تبیین گفت: بسیجی باید جنگ سایبری، مجازی و رسانه ای را مثل جنگ نظامی و فیزیکی، جدی بگیرد و به فرمان رهبر معظم در این راستا عمل کند، چرا که واگذار کردن میدان در فضای سایبری، به مراتب ویرانگرتر است. وی افزود: در هفته بسیج، چه به شکل حضوری و چه به صورت مجازی، در مورد جهاد تبیین، برنامه های متنوع داریم که در این برنامه ها، سعی می کنیم در کنار نقدهای منصفانه و بررسی موانع و مشکلات، به بیان دستاوردها و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، بپردازیم.
سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل با بیان اینکه دشمنان، در بعد سایبری و جنگ نرم، خوب عمل کرده اند گفت: غفلت برخی از دولتها، عدم وجود روحیه انقلابی گری در دهه اخیر و همچنین هزینه های هنگفت مالی آمریکا و متحدانش، از عوامل موفقیت دشمن در این حوزه بوده است که امیدواریم با استقرار دولت جدید و روحیه انقلابی گری حاکم بر دولت و مجلس، به کمک همین جوانان بسیجی، شکست سنگینی به دشمنان در عرصه جنگ نرم وارد کنیم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت نگران کننده بانک و ذخیره خون در استان گفت: بر اساس اطلاعات و آمار موثق، وضعیت ذخیره خون در استان، مطلوب نیست و از بسیجیان انتظار داریم که در این هفته، به بحث اهدا خون توجه بیشتری کنند، هر چند که تمام شهروندان باید اهداء مستمر خون در تمام ایام سال را فراموش نکنند. فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در بخش دیگری از این گفتگوی رسانه ای، با بیان اینکه سپاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، روش برخورد مهربانانه و ارشادی را دنبال می کند گفت: در قضیه اغتشاشات و ناآرامی ها، بر خلاف حاشیه سازی های دشمنان، نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه شروع کننده درگیری ها نبوده است بلکه در جاهایی مجبور به دفاع از خود شده است که این یک موضوع طبیعی است، اما به صورت کلی، تمام مبنای ما برخورد ارشادی و فرهنگی است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امامت تبریز هم در این جلسه با تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: بیش از صد برنامه حضوری و صد برنامه غیر حضوری در زمینه جهاد تبیین، برای هفته بسیج تدارک دیده ایم. وی افزود : دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر ، دیدار با پیشکسوتان بسیجی ، آگاه سازی سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی ، برپایی طرح مطالبه گری از مسئولین با رعایت موازین قانونی و حیطه اختیارات خود ، تبیین شاخصه های بسیج واقعی به مردم ، از برنامه های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امامت است. حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی، تفکر بسیجی را پیش‌برنده نظام در تمامی حوزه ها دانست و گفت: اگر به نیروهای بسیجی و تفکر بسیجی در اداره کشور، توجه ویژه ای شود، قطعا نتیجه مثبت و مطلوبی را دریافت خواهیم کرد.