ضرورت ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر
ضرورت ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر را از رویکردهای اصلی این اداره کل عنوان کرد. “سیدمحمدحسین بلاغی” در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین “حسینی کوهساری” مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه گفت: این سخن بیاد ماندنی سردار دل‌ها که گفتند جمهوری اسلامی […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر را از رویکردهای اصلی این اداره کل عنوان کرد.
“سیدمحمدحسین بلاغی” در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین “حسینی کوهساری” مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه گفت: این سخن بیاد ماندنی سردار دل‌ها که گفتند جمهوری اسلامی حرم است امروز حجت را بر همه ما تمام و رسالتمان را سنگین‌تر کرده است و همین یک جمله ضرورت توجه به فعالیتهای فرهنگی و اساس فرهنگ در ایران اسلامی را روشن می‌سازد.
وی تاکید کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان محور مقاومت و ایستادگی است و باید قطب فعالیتهای فرهنگی تبلیغی نیز باشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در برهه کنونی چشم امید همه آزادیخواهان و خداجویان واقعی در جهان به نظام جمهوری اسلامی ایران است. بلاغی گفت: از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر است. وی افزود: در این راستا علاوه بر ایجاد زمینه برای رویکرد دینی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، ورود و حضور متدینین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تمدنی و رسانه‌ای می‌تواند راهگشا باشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین در ادامه بر لزوم رصد مسائل روز و منطقه از سوی مدیران و متولیان فرهنگی تاکید کرد. وی بر بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در داخل کشور و سطح بین‌الملل اشاره کرد و گفت: ما به حضور تاثیرگذار علما در عرصه‌های فرهنگی و هنری و قرانی و همچنین بهره‌گیری از تفکر جبهه فرهنگی انقلاب اهتمام داریم. در این دیدار سیدمحمدحسین بلاغی از آمادگی کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای ایجاد زمینه همکاری مشترک با حوزه‌های علمیه خبر داد.

بهره‌گیری از ظرفیت بالای تبریز در عرصه بین‌الملل از رویکردهای نهادهای فرهنگی باشد
مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بالای تبریز در عرصه بین‌الملل تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین “حسینی کوهساری” در این دیدار، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی به دلیل هم مرز بودن با چند کشور همسایه و در عین حال با توجه به برخی مشترکات دینی و فرهنگی میان این کشورها با کشور ایران، از ظرفیت بالایی در حوزه تعاملات میان ملت‌ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برخوردار است. وی افزود: طلاب و علمایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند با توجه به تسلط زبانی و همچنین آشنایی با فرهنگ کشور‌های همسایه در صورت ایجاد بستر مناسب می‌توانند نقش قابل توجهی در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند. مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور، آذربایجان و در راس آن تبریز را خاستگاه بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف ازجمله در حوزه علوم دینی برشمرد و گفت: امیدواریم اقداماتی شایسته برای معرفی این چهرها‌ی جهانی انجام گیرد. وی یکی از رسالتهای حوزه‌های علمیه را دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و علی‌الخصوص کشورهای همجوار عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور از رویکردهای حوزه علمیه است و انتظار می‌رود نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز در کنار حوزه علمیه به این امر مهم اهتمام داشته باشند. مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه های علمیه، با بیان اینکه چندین تجربه زیست همکاری بین حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند شکل گیرد که از آن جمله ایجاد زمینه برای حضور بیشتر طلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز این همراهی و تعامل و همکاری می‌تواند راهگشا باشد.