مدیر پروژه برند ملی گردشـــگری بـــا بیـــان توضیحـــاتــی دربــــاره حاشــیههای مربــوط به قــرارداد مالی این پروژه، خبــر داد: «سیمرغ» به عنوان نماد ایران در برند گردشگری ثبت شد. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیر پروژه برند ملی گردشگری اظهار کرد: پروژه برند گردشگری ایران […]
مدیر پروژه برند ملی گردشـــگری بـــا بیـــان توضیحـــاتــی دربــــاره حاشــیههای مربــوط به قــرارداد مالی این پروژه، خبــر داد: «سیمرغ» به عنوان نماد ایران در برند گردشگری ثبت شد.
مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیر پروژه برند ملی گردشگری اظهار کرد: پروژه برند گردشگری ایران از چهارده پانزده ماه پیش در معاونت گردشگری در ذیل شورای راهبری برند ملی گردشگری کشور تشکیل شد. این شورا متشکل از نمایندگان دستگاههای دولتی، همچون وزارتخانههای کشور، وزارت راه و شهرسازی، گردشگری و سازمانهای صدا و سیما، توسعه تجارت، تشکلها و متخصصان گردشگری است.
زاهد شفیعی ادامه داد: در جریان این پروژه مطالعات و بررسیهای میدانیای صورت گرفته که آن را قابل دفاع کرده است. رویکرد برند ملی گردشگری صرفا تقاضامحور و محدود به نظر گردشگران محلی نبوده، بلکه نیازهای جامعه محلی، دانستههای مقصد و ظرفیتهای گردشگری جامعه ایرانی را نیز درنظر گرفته است. تحقیقات نشان میدهد بیشتر برندهای شکستخورده فقط رویکرد تقاضامحور داشتند. او با بیان اینکه سند استراتژی برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران درحال تکمیل است، افزود: پروژه برند ملی گردشگری در سه فاز اجرا میشود که فعلا DNA آن بدست آمده است. در این مرحله هویت بصری و کلامی برند تهیه شده و به تایید شورای راهبری برند ملی گردشگری رسیده است که بیستوسوم بهمنماه در نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی میشود.
شفیعی گفت: در فاز دوم، استقرار نظام برندینگ و استانداردسازی زنجیزه ارزش در مصادیق و مقاصد گردشگری اتفاق میافتد، مثلا پروژه «شهر گردشگر» در این مرحله پیگیری میشود. در این فاز شهرها درجهبندی میشوند تا از مکانی صرف به مقصدی گردشگری تبدیل شوند، پلتفورم این مرحله درحال آمادهسازی و شهرهای اردبیل، همدان، کرمان، شیراز و یزد به عنوان پایلوت درنظر گرفته شدهاند.
وی افزود: در فاز سه پروژه، جریانسازی، جاریسازی، تجاریسازی و ایجاد بینش برندینگ در بین ذینفعان اتفاق میافتد.
مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری ادامه داد: هدف از این پروژه، ماموریتگرا کردن تصویر گردشگری جمهوری اسلامی ایران است، برای همین تمام عناصر فرهنگی در برند ملی گردشگری به کار برده شده است. بر این باوریم که برند، ابزاری عاطفی، کاربردی و تسهیلگر برای بازاریابی است.