تنبیه بدنی دانش‌آموز شیرازی در دست بررسی است
تنبیه بدنی دانش‌آموز شیرازی در دست بررسی است

شیراز- ایرنا- اداره کل آموزش و پرورش فارس تنبیه بدنی دانش آموز ۱۰ساله به دست معلم ورزش را که در یکی از مدارس غیردولتی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز رخ داده است، محکوم و اعلام کرد موضوع درحال بررسی است. روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس به نقل از رییس اداره اطلاع […]

تنبیه بدنی دانش‌آموز شیرازی در دست بررسی است

شیراز- ایرنا- اداره کل آموزش و پرورش فارس تنبیه بدنی دانش آموز ۱۰ساله به دست معلم ورزش را که در یکی از مدارس غیردولتی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز رخ داده است، محکوم و اعلام کرد موضوع درحال بررسی است.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس به نقل از رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: این شخص معلم غیررسمی در یک مدرسه غیردولتی بوده است. او به عنوان معلم ورزش در داخل سالن ورزشی مدرسه مستقر بوده و این اتفاق در سالن ورزشی و نه در مدرسه رخ داده است.
حمیدرضا شعبانی ادامه داد: چرایی موضوع در دست بررسی است؛ تنبیه بدنی رخ داده و در حال حاضر نیز آموزش و پرورش پیگیر این مساله است.
وی با بیان اینکه خانواده دانش‌آموز از معلم خاطی شکایت کرده‌اند، گفت: از آنجا که این شخص معلم غیررسمی بوده، آموزش و پرورش قطعا با این شخص لغو قرار داد خواهد کرد و از آنجا که این شخص نیروی رسمی آموزش و پرورش نیست رسیدگی به این موضوع بر عهده تخلفات اداری نیست.
رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش شیراز با بیان اینکه معلمان قراردادی مدارس غیردولتی گزینش می شوند، ابراز داشت: مراحل عقد قرارداد این معلمان کاملا قانونی است، اما این رفتار تایید نمی شود.

زمان این رویداد براساس اعلام یکی از خویشاوندان دانش آموز تنبیه شده در فضای مجازی، بیست و یکم بهمن ۹۸ بوده است.

فاطمه رضایی روانشناس بالینی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره مضرات تنبیه بدنی و تاثیر آن بر سلامت روان کودکان عنوان کرد: این موضوع فارغ از اینکه امری غیرقانونی است، از لحاظ تربیتی اثراتی سوء بر دانش آموزان می گذارد.
وی با بیان اینکه تنبیه بدنی سبب ساز ایجاد خشم درونی در کودکان می شود، افزود: این خشم در مراحل بعد میتواند به گونه های مختلفی همچون بیزاری از تحصیل، پرخشاگری و انتقام جویی بروز یابد.
این روانشناس اظهار داشت: کاهش عزت نفس دانش آموزان و نیز تحقیر آنها از دیگر اثرات سوء تنبیه بدنی به شمار می رود.
رضایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید آزمون های روانی را نیز برای استخدام معلمان و در مصاحبه آن ها لحاظ کند، گفت: شکیبایی از ویژگی های بسیار مهم شغل آموزگاری است و رفتار با کودکان نیازمند آموزش است.