خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی روند ساخت و توسعه شبکه […]
خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از
بهره برداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی روند ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل کشور را رو به رشد و قابل توجه اعلام کرد و گفت: از گذشته تا کنون یکی از مهمترین پایه های توسعه در هر کشور ساخت انواع راه ها است و این مهم در کشور با احداث مسیرهای آزادراهی، توسعه شبکه ریلی و تکمیل کریدورهای ترانزیتی با جدیت و برنامه ریزی در این سال ها دنبال می شود.
خادمی از افتتاح ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: این مسیرهای بزرگراهی در ۱۳ استان کشور به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به کریدورهای بین المللی، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاه های ترافیکی احداث شده است.
خادمی همچنین پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی دو ابر پروژه ریلی و آزادراهی کشور را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توسعه شبکه حمل و نقل اعلام کرد و ادامه داد: احداث آزادراه اصفهان- شیراز و خط آهن بستان آباد- خاوران در مراحل پایانی کار است و بخش اعظم کارهای اجرایی آن ها به اتمام رسیده است و به محض مساعد شدن شرایط جوی و اتمام کارهای باقیمانده آماده بهره برداری در آینده نزدیک هستند.
وی خودکفایی در احداث پروژه های راهسازی و بومی سازی بسیاری از تکنولوژی های ساخت را از مهمترین دستاوردهای بعد از انقلاب سلامی دانست و گفت: توانمندی و تخصص در ساخت خطوط راه آهن به ویژه در بخش روسازی بعد از انقلاب اسلامی خصوصا در دوره تحریم های ظالمانه علیه ایران، رشد چشمگیری یافت و کلیه فرآیندهای اجرای پروژه های راهسازی از طراحی تا اجرا و نظارت به وسیله مهندسین داخلی انجام می شود. در این زمینه آماده صدور خدمات فنی به کشورهای
همسایه نیز هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به ۱۵۰کیلومتر طول شاهراه های جاده ای کشور پیش از انقلاب اسلامی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبود و امروز این رقم به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در حال بهره برداری و ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست اجرا رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آینده اکثر مسیرهای شریانی کشور به صورت بزرگراه و آزادراه در دسترس هموطنان قرار می گیرد.
خادمی رشد ۱۸ برابری طول شبکه آزادراهی پس از انقلاب اسلامی را قابل توجه دانست و گفت: طول شبکه آزادراهی در حال
بهره برداری از ۱۵۰ کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر در حال حاضر رسیده است و برنامه بلند مدت در این حوزه ساخت ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور است که ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان در دست احداث قرار دارد.
وی در خصوص تکمیل راه های روستایی بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی کمتر از هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود و بسیاری از روستاها فاقد راه مناسب بودند که در حال حاضر ۱۲۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور موجود است که حدود ۹۰ هزار کیلومتر آن آسفالته است.