رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: صنعت حمل ونقل هوایی باید تكامل یافته و به رشد ایده آل و متوازن دست یابد. كاپیتان محمد محمدی بخش در نشست هم اندیشی فرصت ها و چالش های شركت های هواپیمایی و فرودگاهها، افزود: شرایط صنعت حمل و نقل هوایی در دنیا متفاوت است و این صنعت در لبه تكنولوژی […]
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: صنعت حمل ونقل هوایی باید تكامل یافته و به رشد ایده آل و متوازن دست یابد.
كاپیتان محمد محمدی بخش در نشست هم اندیشی فرصت ها و چالش های شركت های هواپیمایی و فرودگاهها، افزود: شرایط صنعت حمل و نقل هوایی در دنیا متفاوت است و این صنعت در لبه تكنولوژی قرار داشته و سرعت رشد علمی این صنعت بسیار سریع است بنابراین باید بتوانیم خود را با آن تراز کنیم.وی تصریح كرد: اما به دلیل جنگ نابرابر و ناعادلانه تحریم كه از آبان ۱۳۵۸ علیه بخش هوایی تا امروز رخ داده است از تجربه و علم دنیا كم بهره هستیم و از ارسال بدیهی ترین موضوعات همچون نشریات و نسخ تمدید عمر قطعات و تعمیرات، در حوزه های ناوبری و فرودگاهی و … ممانعت می كنند این در حالی است كه شعار اصلی ایكائو تسری آموزش و دانش هوانوردی است.كاپیتان محمدی بخش ادامه داد: آنها به ما هواپیمای برجامی فروختند، اما نشریات و قطعات آن را نداند، در این شرایط باید ایمنی را حفظ کنیم و صنعت را سرپا نگه داریم و به مردم سرویس دهیم در نتیجه وظیفه ما دو چندان است.رئیس سازمان هواپیمایی كشوری خطاب به شرکتهای هواپیمایی گفت: این چرخه كاملا روشن است و هركس این پیام را درك كند یعنی باید خود را روزآمد كند و در برابر یك صنعت روز به روز نوشونده قرار دهد.وی با بیان اینكه تمامی نقش آفرینان این صنعت باید در جای خودشان صاحب نظر بوده و نقش آفرین باشند، گفت: امروز باید صنعت كاملا متوازن و همراه و همدل داشته باشیم و علی رغم تمامی مشكلات در ۱۸ ماه گذشته این هماهنگی در صنعت ایجاد شد برهمین اساس این مولفه ها در برنامه های هفتم توسعه و ۱۰ساله مورد توجه قرار گرفت.كاپیتان محمدی بخش تصریح كرد: این موضوع توسط سازمان پایه گذاری شده و نشست هم اندیشی فرصت ها و چالش های شركت های هواپیمایی و فرودگاهها كه امروز برگزار شد شروعی برای این امر است تا نظرات موافق مخالف شنیده شود و برای این صنعت برنامه نوشته شود و در نهایت راهبرد و راهكار تعیین شود تا از این خروجی و بردار به سمت تكامل و رشد ایده آل و متوازن حركت كنیم.رئیس سازمان هواپیمایی كشوری افزود: نوسانات بازار ارز و جنگ تحریمها و همزمان موضوعاتی مثل کرونا باعث شده مدیریت چند وجهی را در صنعت هوایی یاد بگیریم بنابراین لازم است همه نقش آفرینان صنعت در جای خود، به نقش آفرینی پرداخته و به سمت رشد متوازن حرکت كنند.