تلاش برای بازگشت ۱۲۳هواپیمای زمین‌ گیر  به چرخه پروازی
تلاش برای بازگشت ۱۲۳هواپیمای زمین‌ گیر  به چرخه پروازی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ظرف ۱۰ روز آینده پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی نهایی می‌شود و به ستاد تنظیم بازار ارسال می‌شود، اعلام کرد: برای بازگشت ۱۲۳ هواپیمای زمین‌ گیر به چرخه پروازی تلاش می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد محمدی بخش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ظرف ۱۰ روز آینده پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی نهایی می‌شود و به ستاد تنظیم بازار ارسال می‌شود، اعلام کرد: برای بازگشت ۱۲۳ هواپیمای زمین‌ گیر به چرخه پروازی تلاش می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد محمدی بخش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و رکود ناشی از آن، موضوع قیمت گذاری بلیت هواپیما در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مطرح شد و پس از طی فرآیندهای قانونی با افزایش ۳۰درصدی قیمت بلیت موافقت شد اما بنا به دلایلی اعمال نشد.
محمدی بخش در خصوص افزایش قیمت ۱۴۰۲ افزود: پیشنهاد افزایش قیمت نسبت به دی‌ماه ۱۴۰۰ سنجیده می‌شود که از آن زمان تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم و این درحالی‌ست که مؤلفه‌های متعددی مانند هزینه‌های سوخت، هزینه استهلاک، تعمیر و نگهداری،هزینه‌های فرودگاهی، بحث ارز و تحریم و… در این امر دخیل‌اند.
وی تشریح کرد: ظرف ۱۰ روز آینده پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی نهایی می‌شود و به ستاد تنظیم بازار ارسال می‌شود.

۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی
رئیس سازمان هواپیمایی  با اعلام آمار ادامه داد: در بین هواپیماهای زمین گیر، در حال حاضر ما ۱۶ فروند هواپیما داریم که بیش از ۱۰ سال زمین‌گیر مانده‌اند؛ همچنین ۶۸ فروند هواپیما، بیش از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال زمین‌گیر هستند، ۳۲ فروند هواپیما نیز داریم که بین ۲ تا ۵ سال زمین‌گیر مانده‌اند و بایستی این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور برگردد. البته ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم که سرخط هستند.
نوسازی ناوگان
وی افزود: ما به جد نوسازی ناوگان را دنبال می‌کنیم و سیاست روشن دولت این است که عدد قابل توجهی در سال ۱۴۰۲ برای آن اختصاص یابد تا نوسازی ناوگان رقم بخورد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تلاش می‌شود از ۱۲۳ پرونده هواپیمای زمین‌گیر هرچه می توانیم هواپیما به چرخه پروازی برگردانیم؛ همچنین ورود هواپیما توسط بخش خصوصی است تداوم دارد، موضوع دیگر نیز ساخت هواپیمای داخلی و بومی از استراتژی‌های پیش‌روست که در  کارخانه هواپیماسازی اصفهان انجام می‌شود کمیته‌ای هم در این خصوص تشکیل شده است تا به شرایط جنگ نابرابر غلبه کنیم و
به توانمندی برسیم.

فعال‌سازی ایرباس‌ها/ برقراری ۸۰۰ پرواز
شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از انعکاس واقعیت ها از سوی خبرنگاران گفت: اصل اول ما توسعه و تقویت ناوگان از طریق برخط کردن هواپیمای زمین‌گیر است، برنامه داریم ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماهای ATR و بخشی از ایرباس ها را فعال کنیم که گامی اساسی در خدمت رسانی
به مردم است.
وی در خصوص  برنامه حج نیز اظهار کرد: ناوگان مورد نیاز آماده سازی شده است، هماهنگی با مراجع ذیربط انجام شده است و مورد خاصی وجود ندارد اما برنامه سنگینی است که تلاش ویژه ای می طلبد چرا که در این موسم ۹۰ هزار نفر طی ۸۰۰پرواز جابه جا می شوند و رویکرد ما بهره گیری از همه ظرفیت صنعت است.