تندروها را نباید جدی گرفت
تندروها را نباید جدی گرفت
فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است اینکه اختلافات داخلی چه تبعاتی دارد و چقدر هزینه‌ساز است، بر کسی پوشیده نیست.

ناصر قوامی، عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با «جمله» درباره وفاق، وعده مهم پزشکیان و موانع احتمالی این موضوع اظهار داشت: در واقع وقتی گروهی رادیکال که متأسفانه از جایگاه و تریبون‌هایی که در اختیار دارند، تمام تلاششان را برای تخریب دولت و به ویژه شخص رییس جمهور به کار می‌گیرند، باید همه پتانسیل موجود در نظام را در راستای خنثی سازی تحرکات تندرو‌ها و حاشیه‌نشینی آن‌ها به کار گرفت تا نتوانند به خرابکاری‌های خود ادامه بدهند. چرا که کشور بیش از هر چیزی به همصدایی و یکپارچگی احتیاج دارد تا از این برهه مملو از مشکل و چالش رهایی پیدا کنیم.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: ایران در چند سال اخیر تحت تحریم‌های خرد کننده آمریکا و همپیمانان آمریکا است و به همین دلیل وضعیت اقتصادی و اجتماعی به طور جدی هم ریخت تا به قول معروف همه چیز به هم بریزد. به همین خاطر لازم است، همه ارگان‌های حاکمیت بنا را بر کمک و همراهی با دولت بگذارند و هر چه در چنته دارند، برای حل مسائل حل نشده رو کنند تا از این طریق جامعه به سمت آرامش برود. در واقع با درنظر گرفتن اینکه هیچ اولویتی بالاتر از تزریق آرامش و اطمینان خاطر به قشر‌های مختلف جامعه نیست، همتی مضاعف و همگانی لازم است. با این توضیح که کاهش مشکلات زمانی میسر می‌شود که در کنار مدیریت عقل گرا و کارشناسی، به محیط پیرامون هم دور از دوقطبی‌ها و جدل و تنش‌های بی فایده باشد.
نماینده ادوار مجلس ش===ورای اسلامی افزود:اینکه دولت چهاردهم متشکل از نیرو‌هایی است که به طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف تعلق دارند، در اداره امور حتما تاثیرگذاری مثبتی خواهد داشت. فقط کافی است، یکبار برای همیشه نیرو‌های فعال وقتی انتخابات تمام می‌شود، سیاسی کاری و رقابت را فراموش کنند تا از این طریق همه باهم در راستای اهداف تعیین شده قدم بردارند. با این حال مایه تاسف است که با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای هستند که هنوز در بادِ رقابت هستند و اقدام‌های تخریبی شان تمام نشده است. انگار نه انگار که آقای پزشکیان رییس جمهور همهِ مردم ایران است و دودِ مانع تراشی علیه دولت به چشم مردمی می‌رود که الان هم محدودیت‌هایی زیاد رنج شان می‌دهد.
او تصریح کرد: اینکه دعوا و تنش چقدر ضرر دارد، تجربه‌های گذشته مشخص کرده است. یادمان می‌آید که مجلس نهم در شروع دولت روحانی چقدر تند عمل کرد و در خصوص توافق هسته‌ای چه اقدام‌های مخربی از نمایندگان مجلس سر زد! خوشبختانه اتفاقات این چند وقت اخیر نشان می‌دهد، مجلس دوازدهم با جدی گرفتن شعار وفاق، برای تحقق این هدف مهم تصمیم دارد با دولت همکاری‌ای بی تنش داشته باشد که به نظر من نقش آقای محمدباقر قالیباف در این فضای منسجم را نباید نادیده گرفت. البته در این بین تعدادی از نمایندگانی که به یک طیف مشخصی وابسته هستند، گاه و بیگاه رفتار‌های مخربی علیه پزشکیان و دولت رخ می‌دهد که به نظر من سعی شان به جایی نمی‌رسد و نباید جدی شان گرفت.
قوامی در پایان یادآور شد: مردم ایران مردمانی صبور هستند و حتی حاضرند، برای تحقق اهداف ملی و با در نظر گرفتن شرایط با بخشی از کمبود‌ها کنار بیایند، اما با این وجود لازم است، نظام تصمیم گیری رفع دغدغه‌های شان را مهمترین اولویت خود بدانند و هر کاری که ضروری است، انجام بدهند تا بالاخره مردم برای تامین مایحتاج اولیه خود مشکلات کمتری داشته باشند.