وزیر ارشاد درباره گسترش نفوذ بازی‌های رایانه‌ای گفت: در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرف‌کنندگان و بهره وران افزایش چشمگیری داشته است.   سیدعباس صالحی افزود: اگر در دهه‌های گذشته بازی‌های رایانه‌ای موضوعی برای فراغت کودکان و نوجوانان بود ولی امروز به فضای جدیدی تبدیل شده  […]

وزیر ارشاد درباره گسترش نفوذ بازی‌های رایانه‌ای گفت: در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرف‌کنندگان و بهره وران افزایش چشمگیری داشته است.

 

سیدعباس صالحی افزود: اگر در دهه‌های گذشته بازی‌های رایانه‌ای موضوعی برای فراغت کودکان و نوجوانان بود ولی امروز به فضای جدیدی تبدیل شده  که این امر ایجاب می‌کند تا اقدامات و کارهای موثری در این زمینه صورت بگیرد.

 

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کارکردهای بازی­‌های رایانه‌­ای متنوع شده و مخاطب آن از کودک و نوجوان فاصله گرفته و سنین مختلف را دربر می­گیرد.

 

 

وی ادامه داد: بازی­‌های رایانه‌­ای از لحاظ اقتصاد صنعت بازی هم تغییرات شگرفی پیدا کرده است و در زمینه میزان مصرف، هم در تعداد و هم ساعات مصرف گسترش یافته و آمار مصرف‌کنندگان و بهره وران در این زمینه افزایش چشمگیری داشته است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با اشاره به پژوهش سال ٩٤ در زمینه بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: این پژوهش نشان می‌دهد ٢٤ میلیون نفر در ایران از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.